måndag 1 november 2010

Tonight


I kväll ska vi äntligen kolla in The Ark :) Det är en musik klubb / scen som har en artist eller jippo i stort sett VARJE kväll. Vissa artister är mer kända än andra förstås....


I kväll blir det en riktigt bra artist! Blev överlycklig när jag såg att han spelar här!



Jag har varit ett fan ända sen jag först hörde "lullaby" på radion 98/99. Jag fastnade för Shawn för att han lät som en ung Lou Reed - min största idol ;)

Skillnaden mellan Shawn och Lou är att Shawn fortfarande låter bra! ... vilket Lou inte gjort sen han släppte " set the twilight reeling" 96. 

För några dagar sen spelade Bob Dylan i Ann Arbor, jag och Erik funderade allvarligt på att gå och se honom. MEN när man lyssnar på allt han har gjort de senaste 10 åren, och tittar på live-spelningar så är det bara plågsamt! Hade han låtit som han gjorde under 60 och 70 talet hade jag inte tvekat att gå! Men jag tror jag vill minnas både Lou och Bob som unga och frächa ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar