lördag 20 juli 2013

Sömnlös i Ann Arbor...

Klockan är snart ett på natten och jag är fortfarande vaken :) Anledningen är att det är ett stort åskoväder här i trakten, och jag kan inte koppla av när jag vet att det kan bli allvarligt. Tydligen har åskan slagit ner massor med träd och gjort massor av folk strömlösa - utan AC i ett 30 C gradigt MI :) Detta har ju jag inte märkt så mycket av eftersom jag jobbat hela kvällen fram till 23.30.

Precis när jag satt mig i mustangen gick alarmet i radion i gång och sa att ett "severe thunderstorm warning" var precis där jag befann mig och rörde sig väst mot Ann Arbor. Klockan 00.15 skulle det var i Ann Arbor. Så mitt val var alltså att antingen stanna på jobbet i en stor robust byggnad eller gasen i botten och köra ifrån ovädret. Lilla åskrädda /tornadorädda jag tog förvånandsvärt nog det senare alternativet. Gasen i botten och körde i från ovädret med det blixtrade överallt runt omkring mig:) Att jag varken är förtjust i stora motorvägar eller mörkerkörning spelade ingen alls roll när jag körde fram i 90 mph hela vägen !! ... hahaha, blev själv förvånad när jag tittade på hastighetsmätaren ;) Jag brukar försöka hålla hatighetsbestämmelserna.

Sen har jag dessutom svårt att bara gå att lägga mig när jag kommer hem oftast strax efter midnatt. Lite svårt att varava ner när man har haft intensiva arbetspass :) Så ikväll blev det ett glas cider från Traverse City och en sån där våffla som man stoppar i brödrosten med marmelad och keso ... ( hm hm , det där med att jag är "on a low carb diet" hehehe, vem lurar jag egentligen :)

Mycket tankar i huvudet är det, och en hel del förändringar på gång :) ... en del del är fortfarande ovisst. Men jag har faktiskt tilltro att det kommer att ordna sig :) Vårt hyreskontrakt går ut om elva dagar och vi  vet fortfande inte säkert vart vi kommer att ta vägen :) - Spännande va ? ... och jag blir själv förvånad över att jag inte är stressad över detta :) Men jag är faktiskt (hur flummigt det nu må låta) mest tacksam över hur bra livet kan vara :)

4 kommentarer:

  1. Allt är ju större i USA, där av dessa thunderstorms... kan vara lite väl stora kan jag tycka ibland..:P

    Ohh, förändringar, please do tell...:) Nyfiken i en strut! Sant som du säger... det kommer ordna sig, det gör det alltid, in one way or another! ;) Kram

    SvaraRadera
  2. Hehehe, som sagt vi väntar på ett besked som kommer vilken dag som helst nu :) Vet ej var vi kommer att hamna riktigt, kan ju säga så mycket att vi kommer att lämna Ann Arbor ;) ... so stay tuned ;) Hoppas allt går bra för er i Stockholm! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ohh, så spännande!!! Väntar med spänning på att höra vart ni kommer ta vägen! Lycka till med flytten få får jag passa på att säga, vart no än kommer hamna! Kram

      Radera
    2. hehe, jag har nog fått det att låta mer spännande än det är :) men fortsättning följer när vi vet... vilket verkligen borde vara när som helst nu ;) Tack för lyckönskningen med flytten ;) Kram

      Radera