lördag 14 april 2012

Cowboy Junkies

... så efter att jag deppat ihop över att ha sumpat en andra chans att få biljetter så mailade jag tillbaka snubben - vet inte riktigt varför, bara fick för mig att jag skulle. Jag skrev att om den som köpt biljetterna missar att hämta upp dem så får han gärna höra av sig till mig igen ;) ... och att jag ville så jättegärna se dem, och var superbesviken över att jag hört av mig för sent.

Han svarade i går morse:
FYI, I have heard that Skippy, a dedicated fan and restaurant chef is running his sausage stand in the parking lot behind the Ark today starting by early to mid pm. He feeds the band and they usually hang out a bit with whatever fans show up. It’s probably a good bet if you can get there around say 3 or 4 pm, someone can help you out with tickets, and you might even be able to sneak in and listen to the sound check. Good Luck!

Okay, någon som ger bandet varmkorv;) ?! tänkte att snubben driver med mig, men eftersom jag inte har något att förlora utan bara att vinna så tar jag med mig Sandra och vi går dit vid halv fyra tiden.
Guess what! Skippy finns på riktigt! När vi kommer dit är det ett långbord med massa mat som håller på att lagas, och folk går runt och äter och småpratar. Vi får ett varmt välkomnande och blir serverad mat och vin!



Vi minglar och pratar med de andra fansen, efter tio minuter säger Skippy - "oh let me introduce you to the band" - då visar det sig att killarna vi pratat med är Cowboy Junkies :) hahahaha. Inte lätt att känna igen folk när de ser så vanliga ut;) 

Hur som helst så får vi följa med in och lyssna när de gör soundcheck och vi blir även uppskrivna på "the list" så vi kommer in gratis på den slutsålda konserten! Dessutom får vi massa god mat! Jag blir verkligen rörd över hur snälla och hjälpsamma människor är! Vi var tvugna att åka kl 6 för att hämta Erik på jobbet och Sandra behövde hem innan konserten. Skippy och Chuck hade då letat efter oss för att ge oss mer mat - och låta oss hänga mer med bandet ;) 




Vi bad en snubbe ta ett kort på oss, men av någon lustig anlednig så var inspelningsfunktionen på ;) 
Konserten var helt fantastiskt bra! Jag ville att den aldrig skulle ta slut. Det kändes som jag skulle kunna tillbringa resten av mitt liv med att bara sitta och lyssna på Cowboy Junkies! Shit vad jag älskar när saker och ting löser sig på de mest fantstiska vis som man aldrig hade kunnat ana ;) TACK till någon där uppe som hade ett finger med i spelet ;) 

14 kommentarer:

  1. Nu har det vänt ser du, det blir bara bättre nu....

    SvaraRadera
  2. Åååååh vad GLAD jag blir för din skull! Detta var du verkligen värd! Jag tänkte sååå på dig igår och hoppades och höll tummarna för att du skulle komma dig på konsert! Och tänkt, det gick! Hurra! (nu lyssnar jag på cowboy junkies på spotify :) ) KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad gullig du är!!! <3 TACK! Gårdagen var världens kick! Behövde verkligen bevis på att saker kan ordna sig!

      Hahaha, Cowboy Junkies är inte världens muntraste att lyssna på, och blev skitglad när de lät gladare på scen och de förmedlade världens energi!! Har aldrig varit med om att tiden gått så fort.

      Sandra gillade dem också, var rädd för att hon skulle tycka det var segt - Erik kallar det begravnings/självmords musik hahaha. (fast han blev nog lite besviken över att inte få hänga med) Och vissa låtar är lite väl mörka. - men älskar sättet Margo sjunger på!

      KRAM

      Radera
  3. Det var nog meningen att du skulle få vara med på deras konsert,du jobbade på det men man måste ha lite tur också,ett tips KÖP EN LOTT

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror också det, dessutom fick jag se den gratis, fick gratis mat, träffa massor av trevliga människor, hänga lite med bandet och lyssna på deras soundcheck :) kunde inte ha blivit bättre ;)

      Radera
  4. Jag har aldrig hört detta band men är glad för din skull att du fick både se och hänga med dem :)

    SvaraRadera
  5. Fan va kul gums!!!

    Jag tycker nog du får skämmas lite för att du inte kände igen grabbarna;) men e riktigt glad för dig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha, jag vet, usch får ångest när jag tänker på vad jag pratade med dem om ... hahaha :)

      Radera
  6. Ahh vad glad jag ar for din skull!! Later som du fick en toppen dag! Battre an vad du forst kunnat tanka dig...:)

    SvaraRadera
  7. Viva Skippy and the craigslist guy! It was fun and unexpected :)

    SvaraRadera