fredag 7 juni 2013

Fredag ...

Tacos till middag :) ... varje Fredag (med vissa undantag) i 8 ? år, - herregud!

Erik kollar hockey - kommer Fredagskvällen inte bli mer spännande än så här ;) ?

Glömde plånboken i morse, vilket innebar att jag inte hade pengar att köpa lunch under den halv timmen jag hade på mig att ta mig från tant A till tant B. Detta löste sig genom att jag fick 10 dollar i dricks eftersom jag hjälpte tant A att tvätta och rulla håret. Till saken hör att jag verkligen är kass på att rulla hår, men eftersom tanten tycker om mig så låtsas hon inte om det och dricksar generöst dessutom ;)

Blev Fredagsluch på McDonalds i Ypsi. Dock inte drive through - om jag hinner springer jag hellre in eftersom de har världens coolast person i kassan :) Blir på så bra humör av att se denna människa. I kassan har de en asiatisk kvinna som heter " Smiley" , hon är superbossig och artig och har alldeles för fina kläder på sig, och alldeles för mycket smink. Men hon överröstar alla andra och är alltid glad trots att hon  har mycket brytning och man knappt hör vad hon säger. Det är lite "dolda kameran" över det hela ... ;) Sen blir det ju till att äta luchen i bilen som de flesta amerikaner .... ;) Måste dock erkänna att både texta, dricka och äta har blivit mycket svårare sen vi skaffade manuell växellåda igen ;)


Pirrig känsla i kroppen ;) ...


Vet inte varför men går runt och nynnar på melodilösa slingor hela tiden ?!

4 kommentarer:

  1. Oj texta, äta och dricka och köra samtidigt?! Det har jag inte lärt mig än ;-)
    Får du dricks när du jobbar, så annorlunda mot Sverige :-)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, kanske inte allt samtidigt, men med automat hade man ju en hand fri hela tiden, det har man inte när man måste växla ;) har insett att det är lite farligt att hålla på att fibbla för mycket på mobilen när jag kör, så försöker låta bli ;)

      Jag får dricks när jag hjälper tvätta håret ;) har sagt att det verkligen inte behövs, men tror det sitter i eftersom man alltid dricksar på salong ;)

      Kram

      Radera
  2. Här i Cali är det lag på att man inte får sms:a när man kör så det kan jag inte göra men att äta & dricka är jag bra på ;) Eftersom det ibland är så mycket trafik och lång körtid är mat & dryck en bra underhållning, och det håller humöret uppe - vilket behövs med alla nötter i trafiken.

    Härligt att höra att det pirrar i kroppen - spännande!

    Hoppas ni haft en bra helg,
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är inte helt säker på att man får smsa och ringa här heller ;) Men har börjat inse hur farligt och dumt det faktiskt är. Äta och dricka kan väl vara okay :) ,,,, och står man still i trafiken så måste det vara okay med mobil ;)

      Kram

      Radera