torsdag 23 augusti 2012

Okey, jag ger mig ...

... efter att ha klagat massor på IKEA så erkänner jag - Jag var där i går :) Vi bor faktsik bara 20 minuter därifrån, och när Daniela undrade om jag ville hänga på så kunde jag så klart inte säga nej ;)

Jag var främst ute efter gardinstänger, tyg, blommor och krukor :) det tyget jag ville sy sovrumsgardin av fanns tyvär inte - tycker IKEA i Canton har lite halvdaskigt sortiment, flera saker som Daniela ville ha fanns inte heller, de hade aldrig fått in det. Hur som helst, avvaktade med sovrumsgardin. Men det blev tyg till matrummet och fönstret ovanför köksbänken - se bild :) 


Hittade något mer färglatt, men fegade ur och körde på detta tyg, ångrade mig när jag kom hem, men eftersom det inte går att lämna tillbaka tyg så blir det nu detta - och vid närmare anblick så gillar jag tyget. Det är tjockt, statigt och skitsnyggt :) Erkänner att IKEA har mycket coola och mer fantasifulla tyger än man hittar i de amerikanska affärerna. 

Tror att amerikanerna oftas beställer måttsyda färdiga gardiner, och då ofta enfärgade som även används för att dra för fönster. Gardiner används inte på samma sätt som i Sverige direkt :) I helgen ska längderna sys och vardagsrummet möbleras klart! Avskyr att allting tar tid, hade gärna velat ha allt klart för länge sen :) Men jag har annat att göra än att inreda så det får ta sin tid :) Har kommit i gång med träningen igen, och detta underbara väder gör att vi/jag går ut och springer i stort sett varje kväll :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar