onsdag 6 mars 2013

So random ...

... lite less på att blogga om nuet hela tiden, så här kommer lite random info, så där lite lagom avslöjande ;) 

- Sedan vi flyttade till USA har jag blivit helt besatt  av att ta reda på hur föraren i en bil som beter sig konstigt ser ut, jag kör helt enkelt i kapp bilen och glor in i förarsätet. Det kan vara folk som kör aggressivt, vingligt och beter sig allmänt konstigt i trafiken.

- Jag är hopplös på att skruva på lock och korkar, detta driver min käre make till vansinne. För ett tag sen indikerade en varningslampa i bilen att det var ett allvarligt fel som förmodligen skulle kosta en hel del att felsöka. Erik och en kompis felsökte på egen hand och kom fram till att bilen protesterade för att jag aldrig skruvar på tanklocket ordentligt hahaha :) 

- När jag jobbads som sjuksköterska på rättpsyk i Vadstena var det flera av patienterna (oberoende av varandra) som tyckte att jag lät precis som Kristina Lugn när jag pratade :) 

-När jag var runt 15-17 år fick jag jämt höra att jag såg ut som Lisa Ekdahl. 

- Som barn var jag tokig i Melodifestivalen. Mina föräldrar spelade in den åt mig så jag kunde kolla på den året runt! Pernilla Wahlgren var en favorit att mima till! 
Jag påstår fortfarande att jag skrivit en låt som varit med i melodifestivalen :) - jag gick nämligen runt och sjöng konstant på en låt som några veckor senare visade sig vara med i melodofestivalen - exakt samma melodi jag mimat till :) Detta var 1987 och Annika Jönsson sjöng "mitt" bidrag Nya illusioner och kom på en sjunde plats :) 

- Jag älskar blommor, och det var riktigt traumatiskt att lämna alla blommor när vi flyttade till USA, min svärmor håller mig fortfarande uppdaterad om hur min ökenros mår via skype ;) 



Min passionsblomma spm levde i flera år :) Doftade fantastiskt!

6 kommentarer:

  1. Det där med lock och korkar alltså.. Läskflaskor e min "favorit", men till mitt försvar så är det medvetet, om man bara sätter på locket utan att skruva så försvinner inte lika mycket kolsyra varje gång man vill dricka igen.. Tyvärr godkänns inte den förklaringen efter att jag spillt läsk över hela golvet/bordet/sängen/soffan.. Och varje gång curts hittar en oskruvad får jag en föreläsning.. blah..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heheh, gäller bara att "komma ihåg" att skruva dit korken efter ett tag, innan man spiller :)

      Radera
  2. Vad kul att få "lära känna" dig lite mer :)
    Och när det kommer till nötter i trafiken är jag som du - måste få se hur galningen bakom ratten ser ut!;)

    Hoppas du haft en bra vecka!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, knäpp ide egentligen, vet inte om jag förväntar mig en alien eller så, de flesta ser ju normala ut, sen har vi ju gubbarna med keps ... ;)

      Radera
  3. Jaha, trevligt att fa veta lite mer om dig... Skojig ide!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja eller hur ;) du får oxå berätta lite trivia om dig ;)

      Kram!

      Radera