söndag 19 juni 2011

The Great Lake State

Michigan har runt 11 000 sjöar! Jag funderade lite inför sommaren om det skulle gå att bada någonstans häromkring. Fick då en länk skickad til mig med fem sjöar att bada i. Detta var ett par veckor sen när det var grym värmebölja. Jag och  Erik åkte då till Silver Lake och Independence Lake som båda var jättemysiga  med nästan LJUMMET vatten! De andra tre sjöarna har vi ännu inte kollat in.

I dag var vi ut och grillade vid Silver Lake med Sandra och Shaun. Vi hade fått tips av Eriks chef att åka till Crooked Lake... Det roliga är att det verkar finnas flera sjöar med det namnet, och den vi åkte till var inte badvänlig. Men brevid den fanns Half moon Lake som var mysig och lite mindre. När vi kom hem så googlade jag lite för att kolla hur det egentligen står till med sjöarna :) En sida som jag hittade hade runt 100!! sjöar häromkring, dvs med mindre än en timmes bilresa bort, och en annan sida visade 40 sjöar... Vet inte om sidorna visade samma sjöar dock. Men om man kollar en karta ser man att det kryllar av sjöar! Önskar bara någon kunde göra en betygsatt lista över alla badvänliga hahaha :)

Half Moon Lake

2 kommentarer:

  1. Det är kanske pooler som är utmärkta på kartan
    och dom är ju badvänliga

    SvaraRadera
  2. Hahaha, nää det är riktiga sjöar så klart :)

    SvaraRadera