fredag 29 mars 2013

Liebster Blog Award

Tack snälla Linda för denna blogg utmärkelse - blev verkligen jätteglad över att få den och skulle gärna ge tillbaka den till dig :) Inte nog med att Linda är supersnygg så verkar hon också otroligt trevlig och sympatiskt. Dessutom bor hon i Santa Barbara (åhhhh Californien) med sin man och supersöta lilla dotter :) Jättetrevlig blogg att gå in och kika på, blir alltid på bra humör efteråt:)

Okidoki här kommer i alla fall Blog Awardens frågor och svar:

Vad ville du bli när du var liten ?
Jag ville bli allt möjligt, men tror att skådspelerska och advokat låg högt upp på listorna, och så sångerska förstås fast jag helt saknade talang hahaha - som tur är så är man inte så självkritisk som barn :)

Vad är du idag ?
I dag jobbar jag som Home Health Aide, dvs sällskapsdam och hjäpreda åt äldre damer med demens sjukdom. Arbetsuppgifterna är det väl egentligen inget fel på även om arbetsvillkoren är minst sagt "intressanta".

Är även sjuksköterka med svensk legitimation och nu även "RN license" för Michigan :) Letar jobb för fullt :)

Vart vill du helst resa?
Oj, det finns så många intressanta platser att se. Men det känns som att jag vill se mer av USA medan vi endå bor här!! Finns massor av städer jag skulle vilja besöka, nationalparker, östkusten, västkusten, roadtrips, se södern Texas - Georga, Louisiana osv. Jag vill se mer av Michigan som  faktiskt har visat sig vara otroligt vackert, med fantastisk kustremsa eftersom det är en halvö:) Kanada vill jag också se mer av:) Och jag vill alltid tillbaka till Kalifornien :)

Var ser du dig själv om fem år?
Jag ser mig själv i ett stort fantastiskt hus vid vattnet med Erik och kanske ett par barn. Troligvis inte i Michigan utan i Sverige, eller Kalifornien. Jag vill vara lycklig och ha en karriär på väg mot toppen ;)

Rött eller vitt ?
Rött - är en av mina absoluta favoritfärger. Älskar rött i inredning och på en del annat också. Rött står för det viktiga i livet, kärlek och passion :)

Sommar eller vinter?
En månad vinter vore inte fel, sen räcker det, så jag väljer sommar. Fast hellre svensk sommar (när den är som bäst) än fuktig het Michigan sommar.

Skog eller hav?
Jag älskar skogen, den luktar gott, det finns svamp och bär och är riktigt rogivande att promenera i. Men det är något speciellt med vatten, det symboliserar frihet på något vis ... så jag väljer hav - fast riktigt svårt val :)

Vad gör det ledsen?
Orättvisor, krig, sorg. Människor som gör illa varandra. Jag klarar inte av djur som lider eller är skadade. Allt lidande i världen är bara sorgligt.

Vad är det bästa du vet?
Lycka, kärlek, glädje, självuppfyllellse, när saker går vägen och livet flyter och allt bara känns så där perfekt!

... jag skickar vidare till alla som vill svara. Tror en hel del av de bloggar jag läser har fått utmärkelsen :)
Det finns flera fantastiskt trevliga bloggar där ute som verkligen förgyller vardagen :) som jag följer regelbundet - keep up the good work bloggers ;)

6 kommentarer:

  1. OMG tack för de jättefina orden. Made my day! :). Så kul att läsa dina svar. Skulle också vilka se mer av USA. När var du i Kalifornien förresten?

    SvaraRadera
  2. :)
    Visst finns det hur mycket som helst att se!! :)

    Jag var i CA för första gången när jag var 21, då var jag där i tre månader och bodde hos en "släkting" (min fasters mans lillasyster) i Los Altos söder om San Francisco. Vi bilade även till LA och var där en vecka.

    Andra gången var för några år sen medan vi vi fortfarande bodde i Sverige, Erik skulle på konferans i Monterey , och vi passade på att stanna några veckor extra, dels hos min släkting som då bodde i centrala SF och sen bilade vi highway 1 till LA :)

    ... som sagt älskar Kalifornien, (vem gör inte det) och förhoppningen var att flytta dit, men tyvärr så finns det inga tillräckligt intresssanta jobb för Erik där :( Men kommer definitvit att bli någon mer resa dit inom en hyfsat snar framtid hoppas jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok vad kul. Då har ju du sett en massa av Kalifornien. Jag vill se en massa annat av USA. Har inte varit på så många ställen ännu och det är ju så mycket att se.

      Ja, har ni vägarna förbi Santa Barbara så måste ni höra av er så visar jag er runt :).

      Radera
    2. Kommer defintivt att ta dig på orden, har faktiskt aldrig stannat till i SB, vet att det brann där rätt ordentligt när vi bilade tillbaka från L.A och att det ligger helt fantastiskt fint när man kör förbi, men som sagt aldrig varit inne i staden - men har hört att det är riktigt vackert :)

      Radera
  3. This a is tough job for google transl... solo hablo español, inglés y un poquito de italiano :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, didn't know you knew Italian - but it's similar to Spanish I guess?!

      Radera