onsdag 27 mars 2013

... Wednesday ....

Jag har haft mitt första lyckade frisörbesök någonsin i USA :) Det är ett ställe som ligger ganska nära oss med endast två frisörer som jobbar där. Stället ligger inne i ett hotell och är riktigt fräscht :) Erik har klippt sig där ett par gånger med riktigt lyckat resultat. Hon som klippte Erik var avslappnad och det kändes som hon verkligen visste vad hon gjorde och hade känsla för det där med vad folk passar i.

 Salongen är inte jättebilligt, men något billigare än de ställena i down town där vi (Erik) klippt sig förut. Jag har ju klippt mig på Aveda institute av frisörelever med lite sådär resultat. Den här gången kände jag att jag ville få en riktig klippning och slingor som faktiskt täcker utväxten. Förra gången tog det över 4! timmar att få klipp och sling, och när jag var klar var det ingen större skillnad mot tidigare, Erik såg ingen skillnad alls hahaha :)

I alla fall så sa jag att jag ville ha lite mer kalla slingor (ej guldiga) än jag har nu, lite mer "randig" effekt, och främst slingor i utväxten men även lite grann i det översta lagret av håret för att se blondare ut - och en rejäl genomklippning. - (och inte bara topparna i underhåret klippta på tre minuter.)

På en och en halv timme hade jag både skitsnygga slingor och en ordentlig genomklippning - precis så som jag vill ha. Kvinnan är ett geni! Dessutom visade sig att jag fick halva priset eftersom det är första gången jag klipper och singrar mig där - eftersom jag var så nöjd och det blev ganska billigt så fick hon rejält med dricks :) ... få se om jag är lika nöjd i morgon hahaha, mitt hår har en tendens att bli guldigt rätt snabbt ;) Ska nog investera i silverschampo.

Mindre roligt var ett jobbsamtal - vet inte om jag ska skratta eller gråta. Ringde upp en potentiell arbetsgivare som sökt mig, möttes dock av en telefonsvarre, tänkte att jag endå ska lämna ett meddelande för att visa mitt intresse. Jag hatar att prata i telefon - jag borde ha lagt på , tänkt igenom och ringt upp igen. Istället lyckades jag kläcka ur mig något i stil med :

- Haj, maj näjm is Gabriella ------- Aj recived a fånkål fråm ju jesterdäj rigardings maj applikejsion, öhm ömmm, bött aj tink aj will kål ju back a little bit läjter, baj baj.

... ja jösses, man har sina stunder. Får se om detta samtal går hem hahaha, till min tröst så är jag inte säker på att jag är så där väldigt intresserad av jobbet, men å andra sidan så borde jag höra mer om det, och jag börjar bli desperat :) ... så jag vore innerligt tacksam om de inte redan dömt ut mig som en idiot :)


6 kommentarer:

  1. Vad kul att det blev så bra :). Det kan vara värt det att lägga lite extra pengar ibland. Omg jag är likadan. Avskyr att prata i telefon speciellt framför människor också. Ibland på jobbet så måste jag ringa och då känns det som att alla lyssnar och jag börjar tänka på det istället och så blir det istället att jag låter som en idiot för jag fokuserar inte på själva samtalet.

    Jag gav dig utmärkelsen - Liebster Blog Awards :). Gå in på min blogg för att se hur det fungerar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, håret känns riktigt bra :)

      Ja, det där med telefon är sådär alltså ;) ... mycket lättare att ringa om jag "jobbar" då har jag inga problem, det är mest som privtperson det är jobbigt.

      haha, ja folk som lyssnar när man pratar är lite störande haha, blir ännu svårare att fokusera :) Men antar att det är en del vana, nu har e-mails och fb/sms tagit över en del av telfonsamtalen så man är nog inte lika van som man var förr med att ringa folk :)

      tack, för utmärkelsen förresten, var innne på din blogg och kollade förut!

      Radera
  2. Jag vill se bild på håret! Mitt hår är verkligen något som jag kan tänka mig att lägga lite extra pengar på för att verkligen bli nöjd när jag klipper mig.. Alla låter lite knasiga när de pratar på telefonsvarare, jag hatar det också.. Ge inte upp hoppet än :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ditt hår är verkligen jättevackert!

      Hehe, kanske kommer bild sen, som sagt, det är bara lite ljusare och mer genomklippt, men måste nog tvätta och styla det själv för att bli 100% nöjd ;)

      Tack för peppen, du har en poäng där med telefonsvarare, och är man professionell HR människa så har man förhoppningsvis förståelse :)

      Radera
  3. Vad skönt att du hittat en bra frisör! :) Det lät som det blev en riktig till-piffning.

    Jag tror inte att du låter så hemsk som du tror. Man är alltid så självkritisk! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känns bra att ha hittat frisör :) Svårare än man tror ;)

      Jag lät jättehemsk hahaha ;)Men visst är man självkritisk, i bland med all rätt ;) Men som sagt, finns annat att haka upp sig på, man borde inte bli bortvald på grund av det - men just när man har lagt på luren känns det hemskt.

      Radera