fredag 29 mars 2013

Nu är våren definitvt här

Sol och blå himmel, folk som är ute och springer i bar överkropp vilket är helt förståeligt eftersom det endå är 11 C grader varmt :) 

Jag och Sandra tog en tur till Gallup Park där vi satte oss ner en stund:) Jag blev nämligen intervjuad för ett skolprojekt, vilka fantastiska svar jag lämnade hehe. Det handlade om hur man anpassade sig till det Amerikanska systemet och samhället. Och vad som krävs för att komma in i det :) Jag tror det är lättare att  komma in i det om man" har sin plats" genom jobb eller plugg tex. Upplever generellt att det finns mer att göra i USA än Sverige och att folk verkligen är ute och gör saker på sin fritid vilket gör att man själv även kan ta del av vad en typisk amerikan gör på sin fritid ;) ... och på så vis bli mer delaktig :) 


Och eftersom jag har dille på att göra hoppbilder så kommer en dagsfärsk, tyärr lyckades vi inte få något bra kort på mig i luften, och de som blev lyckades vi radera av misstag :) Tror jag får börja posa på vanligt vis!

8 kommentarer:

  1. Åhhh så härligt med vår :). Upplever också att livet här är lite mer aktivt och tiden flyger förbi fortare här på något sätt. Förresten håret blev ju skitsnyggt :)

    SvaraRadera
  2. Ahh, tack, håret känns bra :)

    Solen är verkligen efterlängtad, höll på att sega ihop totalt under Februari och Mars ;) ... antar att ni inte har samma problem i Kalifornien, även om det inte är jättevarmt så är det väl ganksa soligt även på vintern ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det. Soligt året om. Vilket faktiskt kan bli tråkigt när man är van vid fyra årstider. Jag ser jättefram emot hösten här borta efter sommaren då det faktiskt blir lite kallare. Nu blir det många hopp för dig framöver kan jag tänka mig :). Allt går mot ljusare tider!

      Radera
    2. Haha, jag precis, glädjen blir större för varje dag :) Idealet skulle var fyra årstider tycker jag, men kortare och ljusare vinter! Höst och vår är bara mysigt!

      Radera
  3. After all you have adapted very well. Look, Like the Americans that day, you were at the park too! However, you were being more productive than them 'cause you were helping your friend to do her project ;) What a good friend! he he he. Sorry about the photo or photos. I hope to be able to master this photo app soon :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Don't worry about the photos, I have enough pics of me jumping hahaha.

      Hey we need to spent more time outdoors now when the spring is here, I took I walk in Gallup today after work:)

      Radera
  4. That's great! We should. I'll have more free time soon :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Awesome! Let's do a hike somewhere:) - maybe Dexter? or Brighton ?

      Radera