lördag 2 juni 2012

International Neighbors Party

I går var vi på en grekisk festival - jag ÄLSKAR grekiskt mat. Tyvärr var festivalen utomhus, och det var fruktansnvärt kallt, blåsigt och regnigt :) Men maten var god och man fick en timmes gratis tour av kyrkan som låg på festivalområdet :) Yeay - jag älskar kyrkor - även om detta kändes lite för mycket historielektion. Jag var så väldigt nära att ställa frågan varför kvinnor inte får bli präster i den grekisk ortodoxa kyrkan - men höll lite tyst för Eriks skull ;) Han påstår för övrigt att det nästan bara är i Sverige där kvinnor får bli präster?! Är det så ? Det där med att kvinnor inte får bli präster retar gallfeber på mig!! Varför får inte kvinnor vara präster för ?!?!?!?!?!


Idag var det i alla fall international neighbors party, och Yumiko och Haruko (på bild) lämnar USA, så det var hej då för dem.  Se hur stor jag ser ut i jämförelse med petit japaner :) I dag var det stor grillfest och även barn och makar fick vara med - tyvärr kunde inte Erik. I dag var nog också första gången som det blev "drinking and driving" för min del. Detta är oerhört tabubelagt bland svenskar I know - och jag är inte på något vis för att köra full. Det har i stort sett aldrig hänt att jag dricker och kör. I dag drack jag två mycket små glas vin när jag kom till partyt. Drack säkert åtta glas vatten och åt massa mat efteråt. Fyra timmar senare körde jag fem kilometer hem, sakta, och nästan ingen trafik. Inga som helst problem. Och helt lagligt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar