onsdag 6 juni 2012

Resor

I går så bokade jag lite resor :) Och jag är så lycklig!!! Nu har vi snart bott här i Ann Arbor i två år, och på den tiden har jag varit i Chicago, Memphis och Nashville - vilket har varit supertrevligt!

Nu känner jag att jag måste börja ta tillvara på alla resetillfällen som kommer, speciellt då Erik får flyg och hotell betalt, och jag bra behöver betala flyg :) Han har ju som bekant varit på en hel del konferanser, och hittills har jag inte följt med på en enda - även om San Francisco förra sommaren, och Italien här senast - verkligen hade varit helt underbara att hänga med på!!!

Men i slutet av Juni hänger jag med till Montreal!!! Och det ska bli helt underbart kul!!! Vi kommer att bo fem nätter på ett hotell som normalt kostar 400 dollar natten, och dessutom presenterar inte Erik något, så jag kanske kan får honom att skolka lite och göra lite sightseeing ;)

Montreal

Redan nästa vecka åker vi cirka fyra timmar norrut till Traverse City och Mackinac Island! Jag ser minst lika mycket fram emot det - det ska bli så kul att äntligen få se platserna alla pratar om i Michigan!!!

Sleeping Bear Dunes - Traverse City

Mackinac Island

14 kommentarer:

  1. Åh vad kul att få resa lite! Det är så himla kul att se andra platser och andra städer. Jag tycker det är perfekt att hänga med E på jobbresor om dom varar längre än ett par dagar och flygbiljetterna inte ruinerar en.Vi får se hur mkt det blir av det om jag får mig ett jobb. Passa på nu när du kan!! Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I know ;) resa är skoj, och visst det gäller att passa på ;)

      Radera
  2. Vad roligt!:) Lika bra att ta tillvara på möjligheterna när dom ges!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det verkligen, kände att det var dags :)

      Radera
  3. Oh, vad skoj! Vi sticker ju till Traverse City och Mackinaw Island en vecka i juli for andra aret i rad... Hur fint som hellst dar uppe!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhhh vad kul :) Kan tänka mig att det finns massor att göra för barnfamiljer där!

      Radera
  4. Ahh, vad roligt att resa lite och se sig om, passa som sagt pa nu medans du ar har! ;) Har sjalv precis bokat en till resa forutom sverige resan i augusti...yay!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ahhh både Sverige och annan resa, vilken lyx , - nyfiken på vart du bokat ;)

      Radera
  5. Alltid härligt att ha resor att se fram emot!! Synd att du missade San Francisco, hoppas det kommer fler chanser!
    Det ser helt magiskt ut på bilderna, kommer bli kanon!
    Jag brukar passa på att hänga på maken, har varit i NYC gånger de senaste åren pga honom :-)
    Men nu har han inte rest till något kul ställe på ett tag. Lyxproblem ;-)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I know, jag älskar SF, har varit där två ggr redan, varav första gången varade några månader :)

      NYC är inte fy skam som resemål! - men visst det gäller att gallra ;)

      Radera
  6. Ni kommer älska det däruppe!! Om ni stannar nån natt i Mackinaw City så passa på att köra över bron (det kostar $8 sammanlagt fram och tillbaka) så kan ni säga att ni varit på UP också :) Plus att utsikten är jättefin när man kör över och det är en cool bro...

    Om du vill samla lite fina stenar så finns ETT SKITBRA ställe lättåtkomligt i Mackinaw city, jag hittade en hel drös roliga fossiler, vackra slipade stenar och annat kul där. Om ni står så att ni tittar på infarten till färjeområdet (där man åker ut till ön från) så kör till vänster en liten bit och ta sedan ner till höger mot vattnet. Där är en skylt med State park tror jag, ni kommer se en parkering precis vid vattnet. Det är alltså en strand som precis gränsar till färjeområdet på norra sidan, och där ligger DRIVOR med fina slipade stenar och fossiler :) Ohh jag blir helt exalterad bara av att tänka på det...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, tack för tipset :) Får se om jag blir lika exhalterad ;) Har väldigt lite erfarenhet av stenplockning :)

      Radera
  7. (Det later coolt att åka till Montreal också men norra Michigan har en speciell plats i hjärtat på mig ;))

    SvaraRadera
  8. Wow!! your pics are amazing ;)SV

    SvaraRadera