torsdag 7 juni 2012

Svenskt är starkast ?

Product ImageI går köpte jag Gevalias kaffe för första gången här i USA, det skulle vara mellan - mörkrost, så kallad house blend :) Jag gillar starkt kaffe, normalt sett så köper jag Trader Joe's mörkrostade arabica kaffe :)
Men det är ju inte alltid man har vägarna förbi TJ ...

Hur som helst så drack vi Gevalia efter maten i går och i morse, och jösses alltså!! Det känns som om kaffet har bränt ett stort hål i min mage - hade magknip hela kvällen och natten i går och halva dagen i dag. Efter maten idag så använde vi kaffet till att göra latte, och det blev mycket mildare och bättre. Men vad förvånad jag blev, över att det finns så potent kaffe -. och så är det svenskt förstås ;)

4 kommentarer:

  1. Ni kan väl fortsätta att köpa Svenska produkter som t.ex en flaska Absolut till helgen den bör också blandas ut.

    SvaraRadera
  2. hahaha, absolut använder jag till glögg ;) Den med citronsmak gör sig jättebra :) men tror ta mig tusan att detta kaffe sved mer än absolut - helt otroligt!

    SvaraRadera
  3. Ha ha, känner igen det där med Gevalia :-D
    Brukar dricka kaffe från TJ's men här hemma ät det Gevalia och aj, ja aj sa min mage....

    SvaraRadera
    Svar
    1. ahhh, skönt att höra att det inte är jag som är vek ;)

      Radera