måndag 20 maj 2013

to keep oneself occupied

Jag har haft en underbar helg!! Helt perfekt :) dessutom så har det rullat på hela tiden vilket passade mig väldigt bra, ibland är det skönt att ha saker att göra så man slipper sitta hemma och analysera och grubbla :) Bättre att leva livet helt enkelt!



Lördag eftermiddag och kväll åkte vi ut till Kensington Metro park som är en gigantisk park med en stor sjö där man kan hyra båt och fiska om man vill. Massor med stigar i skogen finns det också, samt en sandstrand.


Vi hittade en lugnare plats vid vattnet där vi grillade och hade picknick. Väldigt vackert med alla träd som slagit ut och allt vatten bakom oss! 


Vi stannade flera timmar och bara njöt av mat och sällskap :) 


På Söndagen åkte vi iväg till Lansing där det var Art festival :) Vi mötte upp Eriks jobbarkompis William och hans fru och svägerska som bor i Lansing. Sen gick vi runt och kollade på allt skoj som såldes. Fanns otroligt mycket fina smycken, men det blev inte så mycket shopping utan vi höll i slantarna :) Vi passade också på att luncha på ett ställe som hade Kinesisk/Thai Buffe :) Jag hade gett mig sjutton på att smaka på allt, så gissa om jag var mätt när vi var klara. Jag lyckades inte smaka på riktigt allt heller, jag struntade i de friterade kyckling föttrna hahaha :) William som kommer från Singapore, sa att det var okay, till och med han skippade dem :) 

Världens bästa väder hade vi hela helgen, runt 27-30 C :) Så väldigt vackra och sköna dagar :) 



6 kommentarer:

  1. It was a fun Saturday!
    Loved the park, the food and the little raccoon too :)

    SvaraRadera
  2. Nice photos btw. We all look very relaxed and peaceful :)

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig helg det sur ut att ha varit. Lugn men ända blandat med aktiviteter. Min ide av en perfekt helg. Skönt med sommar vädret också, som verkligen verkar ha kommit!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Vädret är lite speciellt här i MI, det varierar ganska kraftig:) Har haft ett par veckor med 25-30 C, sen kommer en kallfront och dagen därpå är detr frost :)

      Radera