onsdag 28 augusti 2013

Dåligt Humör och Myrornas Krig

Till mina mindre smickrande sidor hör nog mitt ibland ganska dåliga och bitchiga humör. Inget jag är stolt över direkt inget som kommer fram speciellt ofta nu för tiden heller. Men ibland blir jag bara så jäkla irriterad och känner verkligen för att delge världen det också. Ibland är det tur att det får gå lite tid så jag hinner lugna ner mig och inte göra något jag ångrar ;) 

Hur som helst - när jag satt i vardagsrummet strax innan lunchtid så kände jag något krypa på min hand och såg en myra. Vi har inte haft myror inomhus tidigare men vet att grannarna haft problem med detta. När jag tittade mig omkring så såg jag att vi hade inte bara en myra, utan en hel invasion. Vardagsrumsfönstret var fullt av myror, de hade börjat klättra på väggar , tak och soffan också. Har aldrig sett något liknande i hela mitt liv utan det kändes som jag var med i en av dessa skräckfilmer där folk blir invaderade av insekter hahaha.  Jag klär på mig och rusar iväg till kontoret som hör till vårt komplex. Killen som jobbar ser lite skeptiskt ut och vill gärna se vad jag pratar om - jag tar med honom och visar myrorna. Han har heller aldrig sett något liknande och lovar att ringa pestcontrol och ha de över inom en timme och ringa upp mig på en gång. Jag är helt skakis och har svårt att fokuser på annat än myrorna och börjar stänga dörrar och plocka bort saker från vardagsrummet. 

                  

Tiden går och inget händer. Jag ringer kontoret och ingen svarar, bestämmer mig för att åka dit istället. På vägen ser jag killen som skulle  ringa upp mig promenera med flera människor. När jag kommer fram öppnar en av vaktmästarna och säger att "killen" är ute och visar en lägenhet och att jag gärna får lämna ett meddelende. Redan här börjar jag bli förbannad, han skiter i att ringa upp fast jag har en krissituation och går och väntar på hans samtal. Och detta är inte första gången den här snubben har klantat sig heller. Jag känner hur förbannad jag börjar bli och hur irriterad jag är över hur dåligt det här komplexet skötts :( När killen väl ringer så informerar han om att Pestcontrol inte kan komma förrän i morgon, och undrar om jag har en sprayflaska ?! så jag kan spraya lite diskmedel och vatten. Vid det här laget är jag ganska sur vilket säkert hörs,- döh, det är klart jag har en sprayflaska liksom, jag överväger att säga vad jag tycker om hur flera saker sköts och ge killen en riktigt utskällning .... Men coolar ner mig i sista sekund som tur är. Han lovar att skicka över en vaktmästare. Jag går nu och tar en bild på myrorna som jag planerar att lägga ut på sidan där lägenhetskomplex recenseras och berätta vilket skitställe detta är. 



Hur som helst vaktmästren kommer och hämtar en grovdammsugare, dammsuger upp alla myrorna, eller, ja, de flesta. Jag sprutar såpavtten i alla skarvar och på fönsterna och genast känns saker bättre. Jag tror de flesta gör så gott de kan och ingen (eller väldigt få i alla fall) är ute efter att förpesta ens tillvaro :) Och efter att ha slösat bort nästan hela dagen på att var förbannad så bestämmer jag att resten av dagen kommer bli underbar :) Puss & Kram!

4 kommentarer:

  1. Usch och fy! Påminner lite om när en hund vi passade drog in loppor i hela huset... Och vi har heltäckningsmattor i samtliga sovrum! Jag tror att myrorna iaf är lite lättare att bli av med ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hellre myror än loppor :) Men alla typ av kryp inomhus känns överlag fel ;)

      Radera
  2. Oh no! Jag hatar myror, hade det förra sommaren i gamla lägenheten. Vi skulle också få pest-control skickade till oss men det tog dom typ 1 vecka, för dom kom bara 1g/vecka. Så under tiden fick vi börja dagen och avsluta dagen med att dammsuga upp alla myror. Usch!

    Hoppas det fixar sig snart!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter inget vidare. Jag hoppas verkligen pestcontrol kommer idag som utlovat, annars lägger jag ut myrbilderna och delar med mig av mina erfarenheter om hur komplexet sköts :) Det är trevligt ställe som generellt är ganska fräscht, men personalen är bra virriga och inte allt för tillmötesgående tyvärr, nästa gång blir det ett eget hus!! Mycket bättre att ha kontroll över allting själv :)

      Radera