onsdag 14 augusti 2013

Rastlös

Efter en period av intensivt jobbande, flytt  och full rulle under ett par månader så är det bara att konstatera att det verkar ha lugnat ner sig :) Helt plötsligt upptäcker jag att jag har en ledig dag utan några som helst planer och ingen aning om vad jag ska ta mig till med. En ovan och olustig känsla helt enkelt - och dagen bara gick ... Pilates på morgonen ett långt bad, lyssnade på några sommarpratare, lite tvätt, åkte och handlade mat, lagade mat, lite slöande i soffan med E och vips så är dagen borta och jag är stressade över att inte ha gjort något vettigt ?! Och jag har inte ens njutigt av mitt slöande haha, det hade varit en helt annan sak om jag hade tyckt det varit skönt att slappa ... Det är kanske nu det är dags att skapa sig ett mer socialt liv och återuppta lite intressen :) Funderar på att skaffa ett klippkort på det största gymmet i Canton, då kan jag i alla fall komma ut och se folk och köra lite yoga eller så ;) ... och jag kanskeskulle ta och börja läsa några riktigt bra och givande böcker :) !? tips?


Inredningen står still just nu, vi behöver lite mer grejor och det är en vägg som jag vill måla, men inget att detta kommer att ske förrän "beskedet" kommer :) Det kan faktiskt bli så att vi  är tillbaks i hemlandet inom loppet av några månader, det är inte särskilt troligt, men inte omöjligt heller, vad som helst kan hända I guess, men tills dess är det bara att fortsätta njuta av den amerikanska drömmen ;)


6 kommentarer:

  1. Ett planerat slöande kan vara hur njutbart som helst

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, men om man bara känner sig rastlös är det bara drygt. Och även om man slöar så gör man ju endå någonting ?! Man sitter ju inte och stirrar rakt ut i luften ;) ... så det gäller att hitta roliga saker att göra :)

      Radera
  2. VA!!?? Vad har jag missat? Kommer ni kanske flytta tillbaka till Sverige?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi vet inte än. Erik ska börja på nytt jobb och måste byta visum från J till O, vi vet inte om det kommer att gå igenom. Om det inte gör det så är han inte intresserad av att vara kvar på sin nuvarande arbetsplats... och då återstår Sverige.

      Radera
  3. Going to some Yoga classes sounds good :)

    SvaraRadera