måndag 19 augusti 2013

Hur ser jag ut egentligen ?


I går frågade en patients anhöriga om jag möjligtvis var polsk eftersom de tyckte jag såg så polsk ut (möjligtvis att jag hade kunnat vara svensk också, sa de efter att jag svarat) de var själva polackar :) Det är inte första gången detta händer :) Har människor någon slags radar så att de känner igen sitt eget folkslag ? :) Hur ser egentligen en polack ut ? Var tvungen att googla runt lite och hittade att en polsk kvinna ofta är blond, blåögd, äppelkindad och ser oskuldsfull ut - hahahaha.  


8 kommentarer:

  1. Folk brukar tycka att jag ser fransk ut om de gissar på nåt..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att se ffransk ut är en komplimang ju :) Små nätta, välklädda fransyskor :)

      Radera
    2. Känner mig inte så nätt sen jag flyttade till USA, har gått upp säkert 10 kilo sen dess :P

      Radera
    3. Har du ?!,det är svårt att tro, du som ser så smal ut. Men det råder inte direkt brist på mat i USA ;)

      Radera
  2. Jag tycker du ser ut som den svensk alla har en bild av hur de ska se ut :)

    Btw, jättefin bild på dig! Snygging ;)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, tack!! Till saken hör ju att min mammam faktiskt är polsk, och jag en gång i tiden pratat flytande polska. Något jag gör allt annat än skyltar med;) ... så lite kul att folk ändå verkar snappa upp det :) Kan ju tillägga att denna bunt av polska anhöriga nu tycker det är jättekul att prata polska med mig :)

      Radera
  3. Haha vilken bra beskrivning på en polsk kvinna. Jo jag kan nog se lite polska drag hos dig. Då tänker jag på Isabella Scorupco. Du påminner om henne tycker jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är så snäll Linda!! Kul att du har mer tid att blogga igen förresten :) Kram!

      Radera