lördag 3 augusti 2013

Se så glad du ser ut ;)

... sa Erik till mig och skickade den här bilden efter att jag klagat på motorkapaciteten inte var lika stark som i Mustangen. Och vi kan inte annat än att konstatera att jag har blivit bortskämd med att glida omkring i en muskelbil och inte uppskattar en vanlig Ford längre ;) Detta är alltså vårt tillskott, en Ford Explorer XLS från 2003. Erik ville ha något fyrhjulsdrivet att köra på vintern och vi ville ha något hyfsat billig i bra skick. Så efter att ha kollat Craigslist i ett par veckor så blev det denna lilla skönhet ;) Måste faktiskt säga att jag gillar den mer och mer, man sitter högt och bekvämt även om motorn är slö för en V8 ;) 

Hur som helst behöver vi en varsin bil då det är för långt för mig att skjutsa Erik varje morgon :) Och jag gillar det, nu har vi en helt annan frihet - och ansvar ;)  Jag behöver inte anpassa mina tider och hämta Erik , inte heller är jag den med bil som behöver göra alla matinköp. Nu kan Erik handla och laga sin mat själv ;) ... fakum är att sen jag jobbar kväll så har han laga 90 % av maten :) Vilken lyx!

... annars är allt bra här i Canton, vi planerar lite inredning för fullt här :) Jobbar helgen så det blir nog lugnt på den fronten i och för sig :) Nackdelen med att jobba endast kvällar är att jag behöver varva ner efter att jag kommer hem, och tyvärr kan det bli ganska  sent - men märkte just att blogga är ett ypperligt sätt ;)


4 kommentarer:

  1. Vad spännande med en ny plats på att bo på (och en ny bil ;) ). Hoppas ni kommer att trivas där. Och du ser ut som en riktig amerikanska i den där bilden ;)

    Blogga är supert att göra när man kommer hem från jobbet och behöver varva ned. Du vet ju hur intressanta och välformulerade inlägg jag brukar göra :)

    Sköt om er! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja lite kul är det allt att utforska nya platser :) Gäller att hitta nya mataffärer, parker och allt annat man behöver ;)

      Hahaha, jag tänkt faktiskt på dina efter jobbet inlägg när jag skrev det här. Kram!!

      Radera
  2. It is a big car. Nice!
    Red is favorite color :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehehe, Yes it s big ;) I love blue or red cars, the best color.

      Radera