lördag 24 augusti 2013

Matdöden

Så denna Lördag funderade vi över vad vi skulle hitta på, och medans vi funderade så gick tiden ;) och till slut blev vi hungriga trots en bacon och ägg fruktost. Så vi åkte helt enkelt till Plymouth10 minuter härifrån och åt lunch på en polsk restaurang :) Jag älskar polsk mat och är uppvuxen med polsk husmanskost.  Det blev polska pannkakor och pierogi - väldans gott och ett steg närmare en hjärtinfarkt.  

Efter det var vi så mätta så var tvugna att åka ut till grannstaden Northville och promenera, men det var nog utan det blev en liten tripp till shoppincenteret också :) ... sedan hem, äta tacos och så baka den där äppelpajen jag pratat om enda sen jag köpte äpplen på farmers market för några dagar sedan. Jag har inte bakat på ett år så såg fram emot detta hahaha.  Efter att ha ätit tacos och paj så kändes det som jag skulle kunna gå i ide - herregud vad illa man kan må av för mycket mat/kolhydrater - never again ;) 


Lilla jag äter pannkakor. Polsk mat
 är bland det bästa som finns :)
 Fast jag är inte kräsen när det gäller mat,
gillar det mesta, grekiskt är också en favorit. 

6 kommentarer:

  1. Kolhydrater är förrädiska på så vis, men ack så gott ! :) Brukar också tänka "aldrig mer" men efter några dagar är det som bortblåst ;)

    Hoppas du haft en trevlig helg,
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, jag vet, gott är det, men jösses vad däckad man kan känna sig efteråt ;) ... helgen har varit trevlig tack;) hoppas du också haft en bra helg - Kram!

      Radera
  2. Min bästis när jag var liten var polsk och jag kommer bara ihåg en måltid, det var typ gigantiska ärtor i den och jag kommer ihåg att jag höll på att dö för att jag inte kunde svälja det för att jag tyckte det var så äckligt.. Haha, men det finns nog annan polsk mat som är god, dock är jag fortfarande traumatiserad från den händelsen..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det låter otäckt ;) Har nog aldrig provat på denna matträtt ?! Polsk mat är väldigt lik tysk mat generellt.

      Radera
  3. Jag måste hitta en farmers market i närheten av där jag bor! För mycket äpplepaj, kan man verkligen få det? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Farmers market är mysigt :) Nää man kan inte få för mycket paj egentligen, det är så jäkla gott!"Tyvärr är inte insulinpåslaget efteråt lika roligt ;)

      Radera