onsdag 23 mars 2011

Good News # 3

Efter att nu ha bott i Michigan i lite över ett halvt år så börjar utgångsdatumet för mitt skriftliga körkortsprov närma sig :) Därför körde jag upp i dag! Jag valde samma ställe som Erik. Det stället fick jag rekommenderat av en bekant som sa att man bara behöver köra några högersvängar så är det klart sen :) Och mycket riktigt var det så för Erik också, höger fyra gånger så var man tillbaka efter fem minuter. Det svåra var den obligatoriska backningen in i parkeringsruta och fickparkeringen mellan några knappt synliga koner på en skolparkering ;) Vilket jag tvingat Erik att öva med mig tre kvällar i rad hahaha :)

Kvinnann som gör dessa uppörningar heter Anne, och när jag bokade så frågade jag om jag skulle få köra upp med henne, vilket de trodde jag skulle:) Döm till min förvåning när en gammal farbror som hette Doug var min uppkörningsman ;) ... det är lugnt tänkte jag, han verkar gammal och snäll :) .... vilket han i och för sig var :) MEN han hade rundan från hell som jag skulle köra:) Jag var ute med honom i ca 50 minuter och fick byta film minst 10 gånger, köra runt halva Ypsi (som jag inte hittar i), köra på två olika mångfiliga motorvägar och göra ALLT som man kan komma upp under uppkörningen :) Detta var i rusningstrafik kan jag tillägga haha:) Otroligt nog var jag lugn och sansad hela tiden och tänkte "detta är inte sant" ,i USA ska vara lätt att få körkort :) Men jag klarade det! Han tyckte jag var en riktigt bra förare, även om han påstod att missat att kolla bakåt ett par gånger under ett par vänstersvängar... vilket säkert stämmer. Men eftersom han inte vred huvudet själv så fattar jag inte hur han märkte det ;) ... så imorgon ska jag lämna in papperna till secretary of state och ta ett skitsnyggt foto :)

5 kommentarer:

  1. Om du såg att han inte tittade på dig så hade han helt rätt i sin kritik (om bilen var vänsterstyrd). Däremot hade du tydligen full koll åt HÖGER - när du svängde... åt VÄNSTER!
    Jag skjutsar dig gärna när vi ses. Grattis till körkortet..se gärna över försäkringsskyddet :)!
    Thomas

    SvaraRadera
  2. Grattis till körkortet Gabbe
    Kommer du ihåg din uppkörning i Östhammar
    Tänk om du hade vetat då att du några år senare
    skulle göra samma sak i USA
    Du har uppenbarligen lärt dig en hel del under
    dina år som bilförare

    SvaraRadera
  3. Hej MaudoThomas ;)

    Vad kul att ni läser min blogg och kommenterar ;)

    Thomas, farbrorn satt och skrev i sina papper hahaha, därför tittade han inte upp haha. Men du har rätt, om jag tittade på honom så kan jag inte ha vridit huvudet åt vänster.

    Maud, Ja det är svårt att glömma Östhammar hahaha. Det enda jag lyckades med att var att inte köra på byggarbetarna hahaha. Har aldrig varit så nervös eller fått en sån blackout hahaha.

    SvaraRadera