fredag 17 augusti 2012

Fullt ös ...

ja, jösses, de senaste veckorna har haft ett tempo jag numer inte riktigt är van vid. Men i dag kan jag bocka av ytterligare en sak från min lista, så nu kanske det kan bli lite mer tid över i alla fall :)

I kväll har det målats byrå - vit - är egentligen emot vitt, tycker det är tråkigt, gillar färg. Men har insett att vissa saker gör sig bäst i vitt, och det är okay ;) I morgon är det städning av den gamla lägenheten, vi har inte hunnit ännu. Skönt med ett avslut i all fall så man kan lägga allt fokus här. Vi håller fortfarande på att flytta runt vardagsrummet och mina kläder ligger fortfarande i resväskor hahaha. Skyller på IKEA som inte har det jag vill ha i lager. Men nu skiter jag i IKEA, i helgen är det antik marknad och jag ska dit! Har dessutom märkt att man kan köpa väldigt mycket snygga begagnade möbler väldigt billigt på craigslist och second hand! Så himla kul - tror jag hittat en ny passion ;)

4 kommentarer:

  1. Hej och hå.... vad flitiga ni är :-)
    Kul att kunna hitta lite mer personliga möbler än massproducerade IKEA, fast dom kan var abra ibland dom med :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jorå, IKEA har mycket bra också ;) Vi köpte alla vår möbler där när vi flyttade till USA för två år sen, så det är kul att blanda upp lite ;) Sen blev jag lite sur över att deras lagerstatus inte stämde, vilket ställde till det!

      Radera
  2. Om jag inte var så långt borta skulle jag hjälpt er med städningen så ni kunde ägna er åt det nya stället

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad gullig du är :) Det är ingen fara, vi hinner - det har bara varit mycket annat förutom flytt som var tvunget att prioriteras. Men tror det e lite lugnare nu, flyttstädningen gick bra, inget fusk och det tog fem timmar! I morgon ska jag packar ur de sista kartongerna här och försöka få lite ordning - orkade inte städa något mer idag - det blev grill i kväll ;)

      Radera