måndag 17 september 2012

NYC semester

Vi var ju i NYC från Onsdag till i går Söndag :) Det var andra gången jag var där, första gången var en riktig snabbis för 13 år sedan ;) 



... och vad gjorde vi :) Jo vi gick på det Moderna konstmuseet MiMa - och som alltid så uppskattar jag en Warhol, eller flera.



Och de hade inte bara Warhol, utan massor annat flummigt som faktiskt var för modernt för att uppskattas av mig hahaha.  Blev lite inspirerad av tavlan bakom Erik, man kanske skulle göra något liknande men med lite mer positivt budskap ;) 



Sjävklart stosade vi runt i staden. Vi promenerade tills fötterna blödde och skavsårsplåsterna yrde!
... och dessa bokstäver är ju väldigt talande eftersom vi var i NYC i kärlekens tecken.


... självklart en härligt båttur runt Frihetsgudinnan. Man fick även en uppfattning 
om Manhattans storlek :) 


... och härliga utekvällar med supergod mat! Mums vad jag har ätit hahahaha. 
Gick upp ett pound om dagen!


Men den främsta anledningen till resan var faktiskt att Eriks bror Andreas och hans fästmö Ida gifte sig i svenska kyrkan under Lördagen! Ett fantastiskt vackert bröllop, med en lika fantastiskt middag och Limousintur över Brooklyn bridge!! :) Helt outstanding! Och som grädde på moset så fick jag ju träffa Eriks familj som jag inte sett på ett respektive två år. Så det blev en hel del umgänge också! 

... och vad tycker jag om NYC då :) Ja jösses, stan är helt enorm. Och det tar massor med tid att ta sig runt överallt! Utbudet av allt är gigantisk. Men att endast stanna i fem dagar är lite som att skrapa på ytan tycker jag... det känns som det finns flera lager och man vill liksom komma stan närmare in på livet :) Tror det vore kul att bo där ett tag - men i ärlighetens namn så ger jag inte så mycket för de typiska turistgrejjorna - man kommer knappt fram till attraktionerna och det har blivit för kommersiellt för att vara tillräckligt intressant. Sen är jag inte tyvärr någon fan av skyskrapor heller.  Men stan är fascinerande, det tycker jag absolut ... men men , nu är vi i alla fall back in Ann Arbor igen ;) ... dags att planera nästa resa kanske ;) 


4 kommentarer:

  1. Ännu en trevlig minisemester själv var jag i Skutskär idag fördel inga turistköer,men inga attraktioner heller

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, underskattar du inte Skärplinge lite nu ;) ... Har hört att det finns både kändisar (Babsan och Nordman snubben), playa och bilbingo :)

      Radera
  2. Vilka underbara bilder! Har ju sjalv aldrig varit i NY, dras ju liksom jamt till Chicago istallet... :0)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår att du åker till Chicago, det är ju hyfsat nära och ganska smidigt att ta sig dit :) Vi har bara varit där en gång, men jag vill jättegärna tillbaka, som sagt en storstad tar tid att utforska!

      Kram

      Radera