söndag 30 september 2012

Port Austin


Helgen har spenderats i Troy och i Port Austin. Fredag kväll åkte vi till vår tjeckiske kompis Jiri i Troy och på Lördag morgon begav vi oss till Port Austin, ca två och en halv timme norr om Troy på Michigans östkust!


Vi trodde att hösten skulle ha kommit lite längre, men de flesta träden var fortfarande gröna :) Det är en stor grej här i Michigan att åka norrut för att titta på när höstlöven byter färg - det var dock inte därför vi åkte.


Vi promenerade på stranden och hade världens tur med vädret! ( Låt er inte luras av mössan, jag tyckte det var varmt.) Jiris son byggde en tunnel under stocken som Erik sitter på.



Jag roade mig med att hoppa - det ska man väl när man är på stranden ?!



... och knyta peacemärken av vass strån ?! :) 


Jag nämnde att man skulle hoppa va ?! ;) Trots massor av försök så fick jag inte till det perfekta hoppet.

Lite komiskt var att Jiri hade packat ner en hel väska med extrakläder utifall sonen skulle blöta ner sig -men han höll sig torr, ända tills jag råkade blöta ner honom vid middagen :) Vi åt på en ganska "fin" restaurang där jag inte märkte att servitrisen stod brevid mig med en bricka full med vattenglas - och vips så hade min armbåge vält hela brickan så vattnet rann över oss, henne och bordet. Något pinsamt. Men personalen var väldigt trevlig och vi fick gratis efterätter på grud av den lilla olyckan.

... och ni kan ju gissa vem som nämnde ordet vattenfall för servitrisen några gånger :) hahaha, ungar är för härliga :) ... och eftersom det blev en sen kväll så blev det en natt till i Troy.
Men nu är vi tillbaka i Ann Arbor efter en riktigt trevlig helg :)

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Det var det, alltid skönt att komma ut på landet nära vattnet :)

      Radera
  2. You never told me that you knew how to levitate 0_O That's a good idea to do some yoga by the lake too ;)S

    SvaraRadera