tisdag 2 oktober 2012

... teknik

Ja visst är det kul med alla tekniska prylar :)


... fram till att de krånglar i alla fall. Måste erkänna att detta med smartphone är lite klurigare än jag trodde, och jag föredrar nog en stor dataskärm och att det är lättare och snabbara att surfa från datorn helt enkelt.

I morse till exempel var jag hos en av mina tanter, när jag lämnar henne efter lunchtid ser jag att jag har fått ett samtal och en voicemail. Jag blir lite stressad över att ett nummer jag inte känner igen har lämnat ett meddelande, och  medan jag kör i väg lite vinglig ;) så försöker jag komma åt voicemailen, men den vill inte gå igång! Jag blir bara mer och mer irriterad och dessutom har min fantasi satt fart och jag föreställer mig olika omöjliga och möjliga personer som lämnat meddelandet. Eftr ca tjugo minuter får jag igång voicemailen genom att trycka på en plupp framför telefonnumret som har ringt. Detta viktiga samtalet är från "Varsity Ford som hade lämat ett förinspelat meddelande där de ville att jag skulle utvärdera den senaste servicen jag fått - haha, det var det viktiga samtalet :)

När jag kommer hem kör jag igång en cd rom med en test av NCLEX - (sjuksköterske examen) det ska ta tre timmar och göra och ca 180 frågor. Efer hälften av frågorna känner jag att jag har blivit trött i huvudet och trycker på knappen för att få resultatet. Då berättar programmet för mig att det blivit tekniskt fel och matt det måste stänga igen. Jag som redan var stressad innan ....

Nu ska jag nog satsa resten av eftermiddagen på en betydligt mer pålitlig teknisk pryl ( hoppas jag i alla fall) - nämligen tvättmaskinen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar