måndag 15 oktober 2012

Måndag igen!

Kan vi inte bara låta det vara helg jämt ? :) När jag vaknade imorse så undrade jag varför jag hade ställt väckarklockan på ringning på en Söndag?! Hahaha, tog mig några sekunder att inse att det var Måndag! Jag måste få mitn vardag roligare :) !!

Hur som helst, iväg till Måndags tanten, och efter det till kontoret för att hämta ett par lönecheckar - I know USA är lite efter, de betalar med check. Det går att fylla i ett papper och få pengarna direkt på kontot, men jag har varit för seg för att göra det, inbillar mig att det inte är någon ide eftersom jag endå ska sluta där snart :) Vidare till banken och satte in pengarna. Brevid banken ligger mataffären, köpte kyckling och bacon, det blir kvällens middag. Och nu sitter jag och pluggar!

Helgen var som vanligt mycket trevlig, vi var och bowlade i Lördags och gick ut och tog ett glas efteråt, eller jag körde, Erik drack öl :) Normalt sätt låter jag Erik köra eftersom han gillar det så mycket, men med tanke på att jag var nyktrast så körde jag. Och Erik är den mest odräglige passagerare man kan ha - tro mig! Han satt och kommenterade allt jag gjorde! "Nu spinner bilen" eller "vad sakta du kör". Hmm, jag kör sakta så att bilen inte ska spinna - ?! (det spöregnade)
Erik - Jag har inte sagt att det är något fel med att spinna, kör snabbare! Sen vred han upp musiken på högsta volym och slänger ur sig saker som " Du vet att sträcken mellan filerna är till för att man ska hålla sig innan för dem ?! Sen satt han och skrek innan varje korsning och hänvisade till att att hans morfar hade gjort det när de övnigskörde hahahaha. Så fort jag övehuvudtaget gjorde någonting satt han och vrålade "öpp öpp öpp :)

Lite shopping hann jag även med - jag hittade den perfekta pläden på Homegoods. Rätt färg - röd, rätt material - ull och dessutom var den av det svenska märket "Klippan", men priset var inte rätt, så nu kanske den åker tillbaks :) Hur mycket kan man egentligen ge för en pläd/filt ? Vad är hutlöst ?



5 kommentarer:

  1. Jag vet inte nåt speciellt pris men jag tycker det finns roligare saker att spendera mycket pengar på än på en pläd.. Fast de e kanske min omogenhet som talar..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut :) Håller med, det finns massa roligare saker, just därför funderar jag på om det är värt det :)

      Samtidigt är det såååå kallt här i Michigan under vinter så en varm filt, som samtidigt livar upp soffan är guld värt :)

      Radera
  2. Åh jag älskar varma och gosiga filtar så för mig finns det inget pris som är för högt ;) Mysnörd som jag är! Men som sagt - man kanske kan få mer av pengarna än bara en pläd....

    Hoppas du har en bra vecka och att plugget går bra!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Kim :) Pläden kommer nog stanna kvar ;)

      Kram!

      Radera
  3. Jag tycker att din beskrivning av Eriks beteende inte förmedlar humorn och glimten i ögat som jag /antar/ var där. ;)

    SvaraRadera