fredag 12 oktober 2012

Wine

Jag är i desperat behov av en vinkurs :) Jag är supertrött på Trader Joe's tre dollars Merlot som har blivit vårt "husvin", jag är överhuvudtaget trött på tunga rödviner. Till kvällens tacomiddag ville jag ha ett friskt, lätt rödvin med bred smak:) ... sådant som vår vän Erik i Linköping alltid bjöd på  ;) 
(Min käre make skrattade rått åt mig och påstår att det hanlar inte om hur vinet smakar utan mer om att kunna sätta ord på hur det smakar.)

Men jag är kass på viner, även om jag har fått tips på en bra druva , eller ett bra vintillverkningsområde så  lyckas jag nästan alltid välja ut bottenskrapet i den kategorin :) Hittatde en vinaffär nära där vi bor idag :) Det var en ganska skumm affär, först var det som ett rum med öl, innanför det var det en större lokal fylld med vin :)  Tre fyra killar satt där och fnisssade när jag kom in. De sa att de hade vinprovning, eller rättare sagt vindrickning för de drack för att bli berusade hahahaha. Sen sa de att de hade väntat på mig ?! och tyckte jag skulle smaka lite vin jag också :) hahaha, jag flydde därifrån.

Och till dagens middag blev det ett säkert kort, en  spansk rioja :) Inte den bästa dock, men tillräckligt god för att vara njutbar :) Som sagt, jag är ingen snobb, men skulle jag kunna mer om viner så skulle det föhöja mina matupplevelser ännu mer ;) Bättre matchning liksom :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar