söndag 28 oktober 2012

Snart är helgen slut

...tyvärr :( Hur sjutton kan tiden gå så fort? I alla fall så hinner man inte med allt man vill, så det gäller att prioritera :) Fredag kväll bestämde vi för att skippa tacos och prova take out från en nyöppnad Indisk restaurang - "Curry Up" som skulle vara "Indian streetfood". Det vi beställde smakadebara  okay, men överlag hade de nästan inga kötträtter och det mesta på menyn känndes som dåliga carbs och fett i form av frityrolja - så tyvärr, detta var nog första och sista gången vi beställde mat där. Synd, för jag älskar verkligen indisk mat och detta ligger bara fem minuter ifrån oss.



Men, men, mitt paket från Sephora hade kommit :) I know, galet mycket mascaror och läppglans, men ibland är det bara så underbart att slösa lite och skämma bort sig själv ;) 


På Lördag blev det tacos hahaha, vi var alt för sugna för att hålla oss borta. I mataffären gick vi runt och kollade efter något gott att köpa, typ, dougnuts, cheesecake eller något annat smarrig :) Men vi var duktiga och motstod frestelsen, istället blev det en Irish coffee till efterätt :) Gud vad jag älskar grädde och kaffe ihop, mmmm :)  


Ikväll, var det Halloween konsert på Hill Auditorium :) Orkestern klär ut sig och spelar låtar från olika filmer:) Familjevänligt och trevligt - Erik tyckte konserten var för kort, men nästan en och en halv timmes" klassisk" musik räcker gott och väl åt mig :) 

Så det var den helgen :)  Lite mer har vi hunnit med också, tränat både Lördag och idag, kollat film - fast Erik har mest kollat baseboll hahaha :) Städat, kortat av gardiner och hängt upp dem, målat klar mina tavlor som jag tyvärr insett inte håller måttet, i ett större format hade det varit snyggt, men de är allt för små för att likna något annat än ett barns kladdande :) 

Så nu är det bara att se fram emot en ny härlig vecka :) Hope it's gonna be a good one!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar