fredag 27 maj 2011

... and it's Friday...

Hallå alla glada :) I går var vi på Michigan Theater och såg "In a better world" som fick en Oscar för bästa utländska film. Filmen var väldigt bra, med Mikael Persbrant i en av huvudrollerna. Filmen består av flera handlingar, dels en pappa som jobbar som läkare i Afrika och hans familj med två söner, varav den ena är mobbad. Det är även en till pappa med son, där mamman just dött av cancer. Sönerna blir kompisar och börjar hitta på farliga och olämpliga saker att göra på fritiden. Pappan som är läkare I Afrika ställs hela tiden inför svåra beslut och hemskheter och försöker samtidigt få allt att gå ihop med sin familj i Danmark. Riktigt bra och känslofylld var den, Erik och Johannes tyckte att den var "tung" men jag håller inte med. Det är ingen komedi, och den känns väldigt mänsklig med mycket glädje också :) Detta är ett bra filmtips om man vill se något annat en en vanlig Hollywoodrulle. Innan var vi på Ashley's och jag åt burgare. (Utan bröd, med extra bacon och sallad istället för pommes.)

Idag har det varit lite matshopping och så, som vanligt;) Måste ju ha ingredienser och öl till TacoFredag :) Åkte till min favvoaffär Trader Joe och handlade och det kändes som om alla var extra glada idag;) Rätt var det är så kommer det fram en kvinna till mig och frågar "Are you from Sweden or maybe Poland?" Gissa om jag blev förvånad hahaha, jag har vuxit upp i Sverige med en polsk mamma så det stämde på pricken :) Sen började kvinnan prata svenska med mig, det visade sig att hon hade en svensk mamma som hade lärt henne flytande svenska! även om om hon var uppvuxen i A2. Hon tyckte jag såg väldigt svensk ut och att även min matshopping såg svensk ut hahaha. Vi småpratade ett tag och hon undrade vad jag gjorde här och så :) Sen ville hon gissa min ålder och gissade fel på fem år till min fördel hahaha. Hon tyckte att jag var snygg och såg ung ut hahaha. Kul med komplimanger, mera sånt!

På vägen från Trader Joe lyssnade jag på någon Detroit radiokanal, och hade takluckan öppen och kände mig allmänt glad och "Mustangcool". Låten som spelades var Lou Reed's Walk on the wild side :) och just när han ska sjunga "Candy came out from the island, in the backroom she was everbody's darling" Sen blev det tyst i flera sekunder... ?! De hade alltså censuerat "But she never lost her head even when she was given head" HAHA PLEASE, det är inte vackert och poetiskt, men det är 2011!!!!

Sen åkte jag till K-mart, har börjat gilla stället! Dels för att det ligger bra, och dels för att jag kan hitta det mesta där till bra priser och hyfsat kvalitet. (Dock inte kläder, så illa är det inte än haha.) Köpte en fot till vårt parasoll, vi har insett att utan parasoll kommer vi bli grillade i sommar, (fyndade ett igår billigt!!) Men det har en läskig brun färg :) Köpte även en hibiscusbuske för 10 dollar! Jag älskar hibiscusar,och här är det 10 ggr större än de svenska och folk har de ute! Dock är det synd om alla blommor, allt regn har gjort de ledsna. Det är tur att det ska bli varmt och soligt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar