tisdag 24 maj 2011

Grattis Bob 70 år

Idag fyller Bob 70 år :) Wow, det är ju fantastiskt med tanke på hans leverne ;) Tror jag har varit ett Dylan fan i ungefär femton år, och har så mycket minnen till hans underbara musik!

Här är mina all time top 5 favoriter:

5: RAINY DAY WOMAN # 12 & 35 lyssna här
En tidig favorit :) Förknippar den mycket med de somrarna jag spenderade ute på landet i Gröndal, den här låten spelades ofta ;)

4: PRECIOUS ANGEL lyssna här
Älskar den här låten, också sååå fin så jag nästan blir rörd :)

3:LIKE A ROLLING STONE lyssna här
Fantastisk till både text och melodi, en klassiker!

2: I WAN'T YOU lyssna här
Så fantastikst fin låt, blir nästan gråtmild varje gång jag hör den :)

1: HURRICANE lyssna här
Jag och Erik lyssnade mycket på den här låten (och albumet Desire) de sista åren i Linköping. Lyssnade mycket på den här låten i bilen när jag pendlade till Rättpsyk i Vadstena. Satte på Hurrican när jag lämnade Vasavägen och tävlade med mig själv hur långt jag hann komma innan låten var slut, den är runt 8 minuter.
Älskar låten och den "kraften" den har :) Texten är dessutom brilliant. En klar vinnare! Attans, "Just like a woman" borde ju också vara med i toppen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar