tisdag 3 maj 2011

More of Chicago

Svärfar Svenny fyllde alltså 60 år och blev uppvaktad med paket på morgonen :)

Han hade ingen aning att paketet innehöll en laptop som han ska skriva sina memoarer på :)








Vi gick på the "Field Museum" som innehöll allt från gammal indiankonst till dinosaurier :)

Jag blev väldigt fascinerad av de här gamla pålarna, de var flera meter höga och hade stått framför någons hus:)

Det vore ju så läckert att ha några sådana som inredning !!










 Sen tog vi en båttur där man fick se byggnaderna från håll :)

Många fina skyskrapor finns det att se!
Det blåste lite ute på sjön :)
Erik var lite irriterad över att jag pratade och fotade mycket. Han ville lyssna på den förinspelade rösten som berättade om byggnaderna.









På kvällen åt vi på en italiensk restaurang! Jag tror att det kan vara en av de topp 10 måltiderna i hela mitt liv. Jag åt äggplanta med mozarella, det var helt himmelskt!

Senare på kvällen/natten åkte vi upp i en bar på Hancock tower på 92a våningen. Man såg verkligen hela Chicago! Jag hade fått i mig tillräckligt med vin för att kunna njuta av utsikten och inte vara höjdrädd! Superhäftigt :)



På morgnen beställde jag pannkakor, och tog en tillfällig paus från LCHF ;)

Jag älskar pannkakor och det var jordgubbar, lönnsirap och grädde till. Efter två pannkakor höll jag på att dö och hade svårt att andas. ... Förmodligen av all mat hahaha :)






 Innan vi åkte hem på Måndagen var vi tvugna att gå och kolla in Millenium Park :) Bönan var verkligen ett jättehäftigt konstverk och det gick att spegla sig i den ...
... vilket jag gör här =)




Chicago var verkligen en jättetrevlig stad med fantastisk mat och vackra byggnader. Det finns massor att se och jag kommer gärna tillbaka :)

1 kommentar:

  1. Tack sa mycket!! :)

    Ahh, jag vill ocksa till Chicago! hur langt har ni dit?

    SvaraRadera