fredag 20 maj 2011

Stackars Erik

Trots tre olika sorters läkemedel har han fortfarande skitont i nacken. Han ska prova att öka dosen i morgon:) Snubben på vårdcentralen var trevlig, han hade läkarrock och skrev ut mediciner utan att vara läkare;) USA är för lustigt.

Jag köpte inte han teori om orsaken till Eriks smärta riktigt, han var inne på att det var orsakats av en axelskada. Sen var jag helt förvånad över att han ville skriva ut massa tunga narkotikaklassade läkemedel. Jag funderade över om man inte kunde prova med voltaren, vilket inte han tyckte. När jag undrade varför, hade han ingen förklaring riktigt. Den var inte så skonsam mot magen... men hey, i jämförelse med det han rekomenderade har voltaren minst sagt milda biverkningar. Hahaha, jag var inte helt överrens med honom, och ifrågasatte lite haha :) Åhhhh vad jag saknar att jobba som ssk och ha diskussioner med kollegor och prova olika teorier:) Det bästa är ju att jag ALLTID har rätt ;) Skämt åsido, hoppas Erik mår bättre i morgon och hoppas jag snart får ha skojjiga medicinska diskussioner.

2 kommentarer:

  1. Stackars Erik tur att han har dig som kan pyssla om honom i helgen det är inte alla som har en privat sjuksköterska

    SvaraRadera
  2. hahaha, jag är nog bättre med patienter än anhöriga ;)

    SvaraRadera