fredag 20 maj 2011

Bob

.. radion spelar massa Bob Dylan ;) yeah, eftersom han fyller 70 år den 24 Maj :)

...och jag är trött och seg. Trött eftersom jag inte kunde somna i natt, sen när jag väl somnat så väcktes jag av Erik som har fått något skit i nacken sen några dagar tillbaka , antar att det är en inflammation för han är väldigt svullen och smärtpåverkad. I natt hade han så ont så vi funderade på att åka till akuten. Men vet att akuten bara rekomenderas om man är döende och det är akut livshotande. Så klockan 4 på morgonen goolade jag efter alternativa akuter i Ann Arbor. Yiipppiiii, sen försökte jag fatta vad vår försäkring godkände.... Hittade inget svar i natt, utan vi lyckade båda somna om ett par timmar.

Erik har en tid på vårdcentralen kl 3 för att träffa en "physician assistant" eftersom de inte hade några läkare tillgängliga. Kom också på att han borde prova panodil och ibuprofen samtidig, det är ju dubbelt så effektivt. Som den dåliga sjuksköterska jag är så kom jag på det först i dag efter att ha låtit Erik lida i flera dagar. Verkar hur som helst inte funka fullt ut, utan får hoppas att de kan skriva ut volatren gel eller något?!
Som inte är receptfritt i USA - det finns alltså ingen sanning i att USA har så mycket potenta receptfria läkemedel.

 Har idag lärt mig att paracetamol heter acetaminophen här. Herregud vad jag kommer få plugga farmakologi för att kunna jobba som sjuksköterska här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar