måndag 2 juli 2012

Back in town ...

Japp i går landade vi alltså i Ann Arbor igen :) Tyckte först att det var skönt att komma hem. Men nu känns det mest rastlöst ... Vad ska jag hitta på nu liksom, vardagen känns så blek i jämförelse ;)

Dessutom är det galet varmt här, runt 35 C med hög luftfuktighet vilket gör att det känns ännu varmare. Vi har ingen central AC, utan endast en sån där fönsterenhet - och den kyler bara rummet den står i, dessutom låter den så mycket så det är svårt att fokusera. Tillsammans med ljudet av tvättmaskinen så går det knappt att tänka hahaha. Men jag ska inte klaga vi bor i ett lite sött dockskåp och då blir alla ljud påtagliga - men bara en månad kvar innan vi flyttar och får central AC! :) Men just nu vet jag inte var jag ska ta vägen, försöker plugga i fläktrummet - och köket är så varmt så jag vet inte hur jag ska lyckas laga mat. Stackars alla dem som fick elen utslagen av stormen och som saknar el och AC ...

Men jag är mest tacksam i alla fall, livet är underbart, och bara det att jag överlevde flygturen igår är fantastiskt! - resan gick hur bra som helst, bara lite flygskräck som spökar - hur som helst, glädjen över att vara en överlevare, kan jag nog leva på ett tag ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar