tisdag 10 juli 2012

What's cookin'

Det är förbaskat svårt att komma på vad man ska äta varje dag ... Fantasin tryter ....
Hur som så blev jag inspirerad av Jake och Ki-Dahn som kommer från södern (egentligen mellersta norra USA, men de kallar det södern). I Missouri så är det tydligen vanligt att man jagar ekorror, skjuter och sedan äter dem. Jag har varit lite elak och gjort narr av dem för deras Hillbilly livsstil :) MEN, med tanke på alla ekorrar som springer omkring här i alla träd så ville inte jag vara sämre ...




6 kommentarer:

  1. the translation doesn't make much sense... but I can guess. You finally decided to cook one of your friends squirrel o_O :D... SV

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha, yes! it's extremely delicious - want some ? ;)

      Radera
  2. Om jag känner dig rätt så är det inte en ekorre som ligger i grytan utan möjligen rödbetor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, du har ju inside info ju ;) fusk! Näää, jag tror jag skulle ha svårt för att äta ekorre - även om jag blivit lovad att gå på jakt och lära mig att flå dem. Det verkar inte så ovanligt att äta ekorrar i den här delen av USA ;)

      ... rödbetsalladen blev vefkligen lyckad förresten, och den passade bra till hamburgare ;)

      Radera
  3. När jag såg bilden tänkte jag faktiskt att det såg för rosa ut för att vara blod :) Och nu ser jag att det var rödbetor du kokade - mums!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, om det inte e väldigt färskt blod blandad med vatten då ;) näää, håller med, det e lite för lila rosa. Och rödbetor e faktiskt riktigt gott - även på sommaren ;)

      Radera