torsdag 15 november 2012

Jag ska ut och springa ....


... eller alternativ rubrik "Gabriellas gone crazy - just a little bit :)" hahaha. Uppspärrade ögon få en antingen att se söt eller galen ut ;) Tyvärr oftast det sist nämnda. 

Skulle ut och springa direkt efter min förmiddagsklient. Tycker att det av olika anledningar är fräscht att duscha efter att jag varit där och mitt schemna har ändrats så att jag inte har några klienter efter henne. Dessutom kör jag förbi "vår löprunda" på vägen hem, så det är verkligen hur bra som helst att passa på att springa efter att jag varit där på Tisdagar och Torsdagar - MEN så klart att jag glömmmer träningsbyxorna hemma. Och mina jeans var alldeles för tajta att springa i hahaha. Så jag blev helt enkelt tvunget att åka hem först. Passade på att äta och plugga lite. Men nu ska jag ut i alla fall.

Mitt träningsmål sedan några veckor tillbaka är: 4 Löprundor + 4 träningspass/ veckan. Detta är vad jag anser är rimligt att hinna med. Och dessutom tillräckligt med träning för att få lite resultat - i alla fall tillsammans med en vettig kost. Har hittills inte lyckats, ofta fattas det ett träningspass eller ett löppass. 
Det krävs mycket mer planering nu sedan det blivit mörkt, det går inte att springa på kvällarna längre. Sen konkurrerar jag och Erik om vårt lilla källargym :( så ibland uteblir träningen. Men om jag håller mig till Tis + Torsdag och helgerna så borde det gå! Jag SKA bli vältränad!





2 kommentarer:

  1. Duktig du är!! Jag har kommit helt ur min träningsrutin. Gick på en smäll där efter halvmaraton men börjar sakta men säkert komma igång. Kör stenhårt på yoga nu då min kropp verkar gillar det (ja, jag har väl sagt att jag är en periodmänniska!?! :) ). Förhoppningsvis hittar jag löpglädjen igen. Lycka till!! Pepp pepp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yoga låter kanon :) Kul att variera lite:) Jag har kört exakt samma sak i över ett år hahahaha! Tror säkert du får tillbaka löparglädjen :) Kram

      Radera