fredag 16 november 2012

Nu kommer tiden på året när man blir som tjockast


Japp, snart är det December :) Det måste ju lugnt vara årets matmånad! All julmat, alla adventsbak, julgodis, - för att inte tala om glögg och egg nog:) Jag gillar verkligen egg nog, den är lite för sliskig och skulle nog föredra att göra egen, men tycker det smakar som en god vanilj likör - och spetsar man den lite mycket så blir det perfekt!

Glögg blir det också för mycket av :) Förra året gjorde vi hur mycket som helst kändes det som - vore kul att komma på lite alternativa kryddningar. Gör man den själv kan man styra över alkohol och socker osv - perfekt!

För att inte tala om alla lussekatter och pepparkakor! Jag älskar verkligen saffran och kanel, det finns inget godare, jag skulle kunna bada i saffran, det är sååååå gott! 

Så nu är frågan, hur kan jag äta så mycket som möjligt och samtidigt hålla mig så smal som möjligt?




2 kommentarer:

  1. Om du äter allt du vill i dec.och svälter och hårdtränar i jan.så når du kanske Status quo i feb.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, det kan funka - MEN det innebär att jag kommer att vara lite tjockare under Dec-Jan, det vette katten om jag viii ;) Men tack för ditt tips!

      Radera