fredag 23 november 2012

Thanksgiving - BlackFriday

 Japp, självklart blev det kalkon! Jag älskar kalkon - och alla tillbehör på thanksgiving bordet :) 
I går firade vi Thanksgiving hemma hos Sandra och Shaun. Det var lite knyt och vi lagade all mat tillsammans. Erik fick ansvara för kalkonen ;) Vi stoppade den med äpplen och katrinplommon. Vi blev galet mätta av all mat - precis som man ska, och det bästa är att det blev massor över ;) 



En annan favorit är faktiskt sweet potato casserole med nötter och marshmallows, det är himmelsk gott, och efter kalkonen en klar favorit! 


Idag var tanken att vi skulle åka ut till outlet mall i Howell, men Erik den elakingen ändrade sig och ville inte. Jag hade kunnat puscha, men vill inte ha en grining person med mig, åker hellre ensam. Vilket jag gjorde, men det blev det lokala shoppingmallet i Ann Arbor. Och tur var det, för det blåste isiga vindar och snöade, folk sprang till sina bilar. Hade vi åkte till Howell hade vi typ frysigt ihjäl för att alla affärerna ligger som en stor rektangel utomhus!  Kan tillägga att Erik blev jätteglad när jag kom hem och endast hade shoppat för 30 dollar hahaha.

3 kommentarer:

  1. mm mums! vi hade någon sallad på vårt bord som liknade en mimosa sallad...men med marshmallow. Intressant! Det blir Thanksgiving för oss igen på Söndag...får se vad som står på bordet då! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahha, intressant sallad - har du receptet;) ? Nyfiken på hur man får in marshmallows i en sallad? - men allt är väl möjligt :)

      Radera