tisdag 30 april 2013

Galen idé

Förra veckan blev det alltså en ny Mustang :) Erik fick sin vilja igenom ochdet blev en nästan sprillans med stor V8 motor :) Fin är den, även om det finns roligare färger - men svart är lite klassiskt och diskret så det går väl an. Svårt att vänja sig vid manuell växellåda igen, känner verkligen att jag får tänka på varje steg när jag växlar, och speciellt när jag bromsar -  när ska kopplingen ner och när kan jag släppa den, kan jag ha femman i hela vägen medans jag bromsar eller ska jag växla ner emellan ?!


Men eftersom den nya Mustangen verkligen är en sportbil så känns det lite galet att hålla på åka runt och handla och göra "vardagsaker" i den och vi började alltså prata om en andra bil :) När jag i morse kom på den fantastiska iden att ha kvar vår gamla Mustang som jag verkligen älskar trots att den bara har en V6a. Den har alltså varit vår enda bil sen vi flyttade hit och den drar inte mer bensin än en "vanlig" amerikansk bil av kanske lite större klass. Vi har vinterdäck och kört den på vintern och allt :)
Roligare att ha den än att köpa något annat ... tål att tänkas på. Annonsen lades ut igår kväll så får hålla tummarna för att ingen ringer ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar