söndag 21 april 2013

Helskotta vad veckan gått snabbt ...

Och nu är till och med helgen slut :) Har tillbringat några timmar med att skicka in jobbansökningar - som sagt det går i vågor det där. Söker intensivt i några dagar och ligger sen lågt i några. Jag har inte gett upp, men mina förväntningar har nog blivit lägre. Jag var riktigt inställd på att lyckas hitta något ( på ett bra ställe i ett säkert område). Men hat den sista veckan försökt fokusera på något annat, kände att hela jobbsökargrejen höll på att driva mig till vansinne och ta över mitt liv, ungefär som att sjuksköterskejobb i Michigan var min enda väg till bestående lycka?! ... och det tror jag inte det är, däremot att inte få napp gjorde mig stressad och bitter - och det är inte värt det.

Annars har det varit en bra helg och vecka, vi umgicks med Eriks svenska fd arbetskamrater, (som försökte locka tillbaka Erik till Linköping hahaha) under Torsdagen. Som sagt, kul när det händer något och det känns som vi nästan börajar äta ute lika ofta som medelamerikanen ;)

I helgen var vi på Nordstrom Rack som just öppnat i Ann Arbor, vet att jag fick tips om den affären ett bra tag sen när jag lovordade den amerikasnka shoppingen- Och shopping blev det, i alla fall för Erik som köpte ett par riktigt läckra skor och solglasögon. På tal om shopping så vill en av oss byta bort vår fina bil :) Jag tycker bilen vi har nu, en mustang från 2006 duger gott och väl, bilen ser och känns sprillans ny, och har bara sjunkigt ca 2000 dollar i värde sen vi köpte den för två och ett halvt år sen. Dessutom har vi betalat av den. Men "någon" vill ha en nyare bil med större motor så i går var vi och provkörde en nästan ny värstingmustang ;) Och jag erkänner att det var ett fantastiskt drag i den bilen, den vibreraade rejält när man tryckte gasen i botten. Men jag är tveksam om jag tycker den är värd de pengarna ... men antar att det är något som kan diskuteras - vad är egentligen värt sitt pris ? och på vad ska man lägga pengarna ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar