fredag 29 juli 2011

Äckligt väder

De två senaste nätterna har det varit riktigt mycket och intensiv åska. I förrgår kväll började det klockan tio på kvällen och höll på i stort sett hela natten. I natt började det väl vid två tiden och höll på fram och tillbaka ända till morgonen. Det är ganska svårt att sova eftersom huset periodvis omsluts av blixtar och det känns som man har en stark trasig lampa inne i rummet. Åskan är stark och det mullrar och huset skakar... usch. Som jag tidigare nämnt så har jag respekt för Michigan åskan, den är inte lika snäll som den svenska. Sen gillar jag inte att elskåpet sitter ovanför sängen ?!

När det är oväder vill jag stänga fönsterna speciellt när det spöregnar, vilket gär att det blir outhärdligt varmt i lägenheten. De är redan fruktansvärt fuktigt, och blir man svettig så torkar aldrig kläderna, utan det är bara att tvätta dem och toktumla. Man går omkring fuktig hela tiden utan att ha ansträngt sig och luften är klibbig och äcklig. Håret känns konstant skitigt eftersom det aldrig torkar och blir fuktigt hela tiden, bläää.

.... näää nuh ar jag klagat klart, nu ska jag rycka upp mig och göra något vettigt:) Kvällen ska bli fin och likaså helgen :)

4 kommentarer:

  1. Det låter som ni badar bastu dygnet runt Läskigt med elskåpet kan ni inte stänga av strömmen när det är natt

    SvaraRadera
  2. Ja ungefär så :)


    Har ni fått tillbaka internet??!! Kollade efter er på skype både i dag o igår men såg er inte :(

    SvaraRadera
  3. Jag har alltid gillat åska, tycker man har för lite. Men det kan visst bli för mycket av det läskiga också... Hörde av grannen att deras kompisar varit i sin sommarstuga, på natten slog blixten ner utanför, leddes via en spik in i huset och hade ihjäl pappan som sov på en luftmadrass samt brände en av de 3 barnen som sov bredvid honom... snacka om freak accident. :-(

    Så passa er! Är lite mindre förtjust efter den storyn.

    SvaraRadera
  4. Jenny: Läste om det där i aftonbladet, helt galet läskigt!

    Flera av mina europeiska vänner som tyckte om åska har fått respekt för den sen de flyttade till Michigan. Men visst, håller med om att det är lite häftigt, om man vet att man är säker :)

    SvaraRadera