måndag 11 juli 2011

Elvis Fest

I helgen var det Elvis Festival i Riverside Park i Ypsilanti :) Det var hög klass på artisterna och en väldigt vacker dag och kväll, det var definitivt ingen brist på värme!


De hade några uttsällningsbilar också. Erik konstaterade att hans bror Andreas har en likadan bil, men  en snyggare blå färg.  Det här var nog första gången jag såg en brun sportbil :)



Lenart och Anna kom och joinade oss senare under kvällen, de hade varit på den Celtiska
festivalen i Saline innan.


Festivalen bestod av en scen där det var Elvis musik nästan hela tiden, en gigantisk gräsmatta där folk hade stolar, filtar och picnic :) Det fanna även en hel del mat och Elvis souvenirer på festivalområdet. Jag och Erik köpte en varsin stol, för vi hade inte förberett oss särskilt väl.




Vi satt en bit ifrån scenen för att inte få ont i öronen av hög ljudvolym. Nackdelen var att vi faktiskt inte såg hur de 12 artisterna som imiterade Elvis såg ut i detalj. Vi hade helt missat att det var en svart  Elvis till exempel, och Elvis i blå tröja såg mycket smalare ut på håll :) 


Det var jättebra stämning
  och folk sjöng med och dansade till musiken.  Samtliga artister var verkligen jättebra, och de hade lyckats variera låtarna. Det var bara ett fåtal man fick höra flera gånger. Jag tror att det bara var två låtar jag inte kände igen. Och jag fick höra mina favoriter, "Burning Love" och "Crawfish"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar