tisdag 5 juli 2011

Långhelg


Eftersom det var Amerikas nationaldag igår så var som sagt en långhelg :) ... och helger rocks! Jag hämtade upp min älskling på flygplatsen på Lördag morgon och stackarn var mer död än levande. Han såg inte ens särskilt glad ut över att se mig ;) Tempot i Californen hade varit raskt, med lite tid för nöjen och mat. Erik hade hoppat på flyget tolv på natten CA tid, och tre på morgonen MI tid :) Så Erik började med att sova några timmar :) Efter det blev det Lördagstacos :)

Det gick även ut flera varningar om allvarliga åskoväder i våra delar av Michigan :) Som tur var drabbades inte Ann Arbor av de absolut allvarligaste åskan, men jösses vad det blixtrade. Det såg ut som ett fyrverkeri. Vid ett tillfälle blev himlen gulgrön, molnen jättestora och allt utomhus såg jättekonstigt ut i det ljuset - Jag var säker på att en tornado var på gång och att det var jordens undergång. Men som tur var hade jag fel!


Under Söndagen hade vi Anna och Lenart här på bbq, singstar och åkte sen och kollade fyrverkerier. Det kan knappt bli bättre, älskar både att grilla, sjunga och! fyrverkerier :) De var så klart jättebra på att sjunga, och hade världens inlevelse haha :)

Vi grillade egengjorda hamburgare. Jag brukar kalla själva köttet för hamburgare ( i USA kallat "patty") . Lennart som är vegetarian hade rykte om sig att göra världens godast vegetariska hamburgare. Med hamburgare trodde jag alltså att det var "biffen". Det visade sig att de hade köpt färdiga sojabiffar och att de menade att sätta ihop sojabiffen med bröd, ost och grönsaksaker var att göra hamburgare.

Tro nu inte att jag är lite diskret och berömmer deras burgare, utan istället säger " So you didn't made the patty?" Lennart: "No". Jag: Oh you really didn't make it??? Lennart: noooooooooo, och ser sur ut. Jag: "Ohhh"

Tyvärr låter jag, -mot min vilja, ganska dryg när jag säger detta :) hahaha. Detta är tyvärr något jag är ganska bra på ibland,  låta mycket drygare än jag menar. Hur som helst var kvällen skoj :)

2 kommentarer:

  1. det är ju så att du är lite dryg? jag känner igen det från mig själv. Tycker också att det knappast kan kallas för att göra egna hamburgare.
    Nästa helg drar vi till Öland, Böda närmare bestämt. Har inte varit där på 10 år så det känns fint. Tänker mest slappa o ta det lugnt. Stoppar ner joggingskorna oxå
    Harriet

    SvaraRadera
  2. åhhh Öland låter lovely :) Har aldrig varit där men skulle vara kul att se ;)

    Hoppas du e bra efter knä/höft grejen och sjukgymnasten gjorde susen ;) Tänker ofta på dig när jag e ute och springer av någon anledning hahah :)

    SvaraRadera