fredag 1 juli 2011

Delmål

I dag fick jag för mig att jag var halvvägs mot mitt träningsmål, det vill säga:

(skrivet 13 Juni)
Mål med Träning och Motion är:

- Att komma i mina smal jeans och att de sitter skitsnyggt.
- Inga celluliter
- Tvättbrädemage (ok, inte överdrivet men lite)
- Att väga 55 kg
- Att vara fast, och att det inte skumpar någonstans när jag hoppar :)

Hur:

- Att promenera minst en timme varje dag.
- Att minst fem dagar i veckan utöver promenaden träna ca 45 minuter.
Träningen kan bestå av styrketräning/pilates/eller mitt träningspel "Fit in six".

När:

Hm... jag vet inte riktig vad jag väger nu, tror det är runt 60... jag vill inte svälta över sommaren så kanske kan ta det lite lugnt med vikten. Det är häslosamt att gå ner 0.5 kg i veckan så 5 kg borde ta 10 veckor :)

8e Augusti ska jag väga 55 kg och komma i mina jeans :)
Ska även då utvärdera hur mycket resultat det gett på mage och hull ;)



Haha, fick i dag för mig att prova smaljeansen ;) ... och jag kom i dem,, och fick igen dem. Dock satt de inte så bra hahah. Fick lite panik och undrade hur jag skulle hinna få de att sitta snyggt under Juli om det inte hänt mer på över fem veckor .... MEN sen det slog mig att jag är en matematisk katastrof. 


Jag satte upp målet den 13 Juni, vilket betyder att det bara gått tre veckor nu på Måndag :) Jag skulle ju få 10 veckor på mig så det borde vara lugnt... bara det att mellan 13 Juni och 8e Augusti är det åtta veckor hahaha. Skitsamma, målet får vara kvar, jag är lättad över att det gått mindre än tre veckor och jag trots allt har fem veckor kvar hahaha :) ( använde i och för sig tre olika almenackor för att räkna fram detta, i USA numrerar man inte veckorna. Använde mustangkalendern, datorns kalender och en tjeckisk som vi fått att Andrej. Den tjeckiska förvirrade mest eftersom jag inte förstår språket :) 



Jag gillar ändå att skriva upp träningsdelen i bloggen, det är så lätt och konkret att se vad jag har gjort och att ha koll. 
Att det sen förmodligen inte är lika kul att läsa om kan jag bara beklaga ;) ...

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat, över sommaren tänker jag inte ha några mål alls. I höst tänker jag göra upp en lång lista och sedan beta av dem ett efter ett. Himlen är grå här idag o jag är hemma för VAB med ett halv sjukt barn. Han verkade mycket sjukare när vi vaknade men nu har han piggat på sig.
    Jag har 2 veckor till semestern o det känns långt borta
    Lycka till med ditt tränande. Du får ju något vettigt gjort varje fall!
    Harriet

    SvaraRadera
  2. Harriet! Hoppas ungen (Robin) e frisk idag ;) En hel lista med mål låter seriöst :) Men det är rätt smart att få det svart på vitt liksom ;)

    Två veckor går jättesnabbt, vad ska ni göra för något skoj? :)

    SvaraRadera