fredag 8 juli 2011

... och nu är det helg igen...

Yipppiiii, nu är det alltså helg igen, och det är okey för mig att vara ledig :) Shhhiiiiitttt vad tiden går fort. Snart kommer jag vara femtio bast utan att veta hur det har gått till.

Veckan har varit helt okey, vädret har varit toppen, jag har tränat på förmiddagarna gjort ärenden på eftermiddagarna och allt har väl känts bra...?

MEN inom mig bubblar en känsla av panik, en liten röst som säger: " Gör något då, gör något vettigt för guds skull"...(jag hör inte en röst rent fysiskt, men skulle jag göra det skulle den säga just detta.)

Det finns så mycket jag vill, och vill ha. Både karriärsmässigt, utvecklingsmässigt och materiellt! Det känns som att jag ibland hamnat i "the twilight zone" eller en sådan där film där huvudpersonen gör samma sak igen och igen utan att veta om det själv.... och det krävs något magiskt för att cirkeln ska brytas. Kommer inte på titeln på något bra filmexempel, men det finns en radda där huvudpersonen missar poängen, och historien börjar om, och personen minns inte ens att han har gjort exakt samma sak flera gånger, att han levt delar av sitt liv flera gånger. Han eller hon har bara en svag känsla av att något inte stämmer.... Ungefär så känns det nu, som om jag inte lyckats bryta min smått menlösa (men fortfarande trivsamma) tillvaro så kommer det att upprepa sig i oändlighet!

Så hur sjutton bryter jag cirkeln? Jag tror det måste ske snabbt och oväntat, så det inte hinner upprepa sig igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar