lördag 16 juli 2011

Godhet

Min mormor dog i Onsdags, den 13 Juli.
Hon var en av de absolut snällaste och godaste männsikor jag har träffat och jag älskade henne väldigt mycket. Hon bodde med oss flera år under min uppväxt, och var alltid på min sida i alla bråk och konflikter, hon gjorde nästan allt för mig. Hon lagade vår favoritmat och tog hand om hela familjen. Hon var ödmjuk, rolig, hade humor, hade stil och var en fantastisk kvinna, omtyckt av alla hon träffade. Helt enkelt den bästa mormorn man kunde ha :)
Hon kommer alltid ha en väldig speciell plats i mitt hjärta.

Den senaste tiden har jag så klart tänkt massor på henne! ... och kommit framtill att godhet måste ju vara den bästa egenskap en människa kan ha. Godhet och kärlek är det viktigaste i livet, och det spelar ingen roll hur framgångsrik du än är, är du en rutten människa så är det ingenting värt. Att vara mån om alla och vilja alla gott måste ju vara en stor mening med livet. Jag känner verkligen att hur livet än ter sig så vill jag vara en god människa, och jag vill bara ha gott i mitt liv!! Kärlek is the shit, och borde ha STOR plats i allas liv :) Jag ska göra mitt allra bästa att bli en lika snäll människa som min mormor :)

3 kommentarer:

  1. Så sant Gabbe....Kram

    SvaraRadera
  2. So sorry to hear that..:( Jobbigt nar man ar sa langt borta nar nagot hander dar hemma. Var med om liknande da min farfar gick bort for tva ar sedan.

    Fina ord, sa sant! Kram!

    SvaraRadera