söndag 10 februari 2013

... livet efter NCLEX ;)

Tack så jättemycket för alla gratulationer och för att ni bryr er, det betyder jättemycket!!!

Det känns jättekonstigt att inte behöva plugga - vet liksom inte vad jag ska ta mig till hahaha. Även fast min studieteknik var riktigt dålig och jag multitaskade medans jag pluggade så hade jag alltid NCLEX hängande över mig - till och från i två lååånga år! Jag hade konstant dåligt samvete om jag inte satsade allt för att klara det jäkla testet så jag kunde få en sjuksköterske legitimation och gå vidare .... mot livet, på riktigt! 

... så det jag menar är att jag kände aldrig att jag hade rätt att ha kul om jag inte hade pluggat riktigt duktigt. Och vad har detta lärt mig - att strukturera upp mitt liv bättre!! För det är omöjligt att plugga jämt och hålla motivationen uppe, i alla fall för mig. Man måste ha en bra balans i livet oavsett hur upptagen man än tror sig vara ;) 

Helgen har varit superlugn, tränade och städade igår, och shoppade idag - och nej, jag hittade inga svarta chinos. Vette sjutton var jag ska lyckas hitta mörka chinos eller dyl ... kändes som jag var överallt i dag. Tips någon ?

Nu blir det en fortsatt lugn kväll, har ätit oxfile och Bearnaise med sallad - så gott!! Blir min nya favvo Downton Abbey ikväll, och så ska jag börja grunna på hur jag kan avända min amerikanska sjuksköterske legitimation på bästa sätt.

4 kommentarer:

  1. Åh gud jag är helt besatt av den serien. Kollade hela säsongen 1 igår och har redan börjat på andra. :)

    Kanske H&M eller Express har svarta chinos. Hoppas du hittar några!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den bra?!! Trodde inte jag skulle gilla den så mycket, men vi kollade i kapp två säsonger runt jul och i Januari, nu har vi kommit i kapp PBS som visar den på Söndagar :) Kollade du en säsong på en kväll - galet!! ;)

      Tack för tipset, H & M hade inga chinos och missade att gå in på Express. Men den goda nyheten är att jag har nog lagt på mig några kg sen jag hade min töjbara chinos på mig sist, så nu sitter de bättre hahaha :)

      Radera
  2. Grattis till att ha klarat provet! Måste kännas riktigt skönt att inte ha det hängande över sig, du hittar snart annat att fylla tiden med ;) Apropå byxor så måste det ju gå att hitta online? En av mina favoritsidor är Victorias Secret, de har ju faktiskt inte bara underkläder ;) utan en hel del dressy/casual kläder också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. TAck! JA det känns underbart att ha det avklarat :)

      Victoria Secret har en hel del snyggt, tack för tipset! Tyvär är jag så mesig så jag sällan beställer online, tycker det är svårt att gissa hur det kommer att passa osv. Men det är egentligen en ganska bra ide ;)

      Radera