måndag 25 februari 2013

Sol

I dag har det varit soligt och fint i Ann Arbor, så väldigt välbehövligt, tycker man blir deppig och slö av allt gråväder. I morgon ska det bli snöstorm med masssor av snö. Mötte en människa idag som älskade snöstorm, hon tyckte om att vara ute och köra då och hon tyckte om att vara ute och gå. Jag tror inte jag   håller med henne - jag tänker nog mest praktiskt, att det är jobbigt att få undan all snö :) 

Annars händer det inte så mycket här, känner mig seg och omotiverad fast det borde vara tvärtom. Jobbar på att att känna mig självsäker i mitt jobbsökande hahaha, det har aldrig hänt och kommer säkert inte hända heller. Mitt motto tidigare har varit "fake it until you make it"- vilket funkat ypperligt. Mitt motto just nu är " det är bara att göra det". Usch det känns så jäkla svårt, samtidigt som jag önskar mig ett givande jobb mer än något annat så är jag livrädd för att få ett - tänk om jag inte fixar det - tänk om jag inte duger. Behöver verkligen mer solsken här i Michigan som kan sprida lite ljus och glädje över mig ;) 



6 kommentarer:

  1. Se där, äntligen kom solen fram till er! :) Härligt!

    Jag brukar också tänkta så, det är bara att göra det. Men det är inte alltid så himla lätt :/

    Men jag tycker att du har det värsta bakom dig, NCLEX. Nu kan det bara bli bättre och det kan bara gå framåt!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du, vet inte om NCLEX är så farligt direkt om man jämför med att söka jobb :)

      Radera
  2. Jag vet precis hur du känner dig. Verkligen inte alltid lätt. Men som sagt det är bara att ta tjuren vid hornen. Man måste bara! Det kommer säkert gå jättebra. Du är bättre än du tror :)... Härligt med lite sol!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid skönt när någon känner igen sig :) Tack för pepp!

      Radera
  3. Vad härligt med sol! Det är ni värda ;)

    Använd dig av linkedin!! Jag får varje vecka erbjudanden därifrån (typ i Texas, Florida och Alaska). Lägg till alla kontakter du har, anmäl dig som jobbsökande där (kostar lite men brukar vara gratis första månaden), "följ" de företag du är intresserad att jobba för osv. Hemma är LinkedIn mest för tech folk men här använder sig nurse recruiters också utav det.

    Lycka lycka till! I know you can do it!!
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske värt att testa linkedin. Har ett cv uppe på monster, får en del lustiga erbjudanden därifrån ;)

      Kram!

      Radera