tisdag 9 november 2010

Blue Tractor

Blue TractorI går var vi och åt middag på Blue Tractor! Eftersom Ann Arbor är känt för att ha många och bra restauranger så måste man ju prova samtliga :) Det här stället var lite mer pub än restaurang och vi delade på en skål med lökringar och dipp. Sen tog vi en varsin hamburgare med stripes;) Normalt sett så äter jag burgaren och ett av bröden, oftast det understa ;) Stripes äter jag aldrig eller sällan, för att inte tala om lökringar :) Men visst, det var ganska gott - Amerikanerna kan sina burgare:) Jag blev så mätt så jag höll på trilla av stolen. När vi kom hem låg vi i soffan ett tag innan vi lade oss ... jag var helt däckad av alla dåliga kolhydrater! När jag vaknade var jag trött och mätt :) Den här maten kan väl aldrig vara hälsosam ?

Faktum är att vi äter nog ungefär som vi gjorde i Sverige! Jag äter mer kolhydrater, det erkänner jag - men vi har inte ätit mycket skräpmat eller halvfabrikat. förutom när jag åt upp en stor del av halloweengodiset och fick så mycket finnar och utslag att jag övervägde att hålla mig inne ett par dagar ;) hahahaha - tragiskt men sant!

Vi äter mycket coleslaw, grönsaker, rotfrukter, kött, kyckling, ägg och cheddar- & feta- ost. Jag hade gärna bytt ut lite mer kolhydrater mot fett -  MEN jag har svårt att hitta bra fett här :) Saknar alla goda såser som t ex bearnaise - får lära mig att laga den själv! Creme fraiche som jag använde för att fetta till all mat i Sverige existerar knappt i USA, har sett det en gång - den lilla burken kostade 28 kr (4 dollar)! I stället har de gräddfil - som smakar illa om den hettas upp :(
Jag får komma på lite nya maträtter och ideer helt enkelt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar