tisdag 16 november 2010

Dagens International Neighbors


I dag har vi varit på field trip med international neighbors - till  

Det är sällan jag har uppskattat en affär så mycket! Till skillnad från alla gigantiska mataffärer i USA som är fyllda av halvfabrikat i långa rader har Trader Joe's ett ganska litet utbud - men med ALLT man behöver. De strävar mot att vara så ekologiska och miljömedvetna som möjlig och använder i stort sett inga konstgjorda ämnen och konserveringsmedel. Deras produkter är av hög kvalitet och de tar även in ett litet sortiment av andra kvalitetsmärken. Affären är ganska lite och enkel, och allt står ganska trångt så det kan vara svårt att hitta i början;) Men de har fantastiska produkter och man hittar alltid massa kul och fräch mat!
Dessutom har de ett fantastisk sortiment av kvalitetsalkohol till budgetpriser! (som vi faktiskt ännu bara provat det billigast vinet de har.)

Vi var där för att få en rundtur och information om deras produkter;) Carole som är ledare frågade om jag varit här förut - jag informerade henne om att jag hade det och även hur bra jag tyckte om stället! Hon tyckte jag lät som en levande reklampelare och berättade det även för den som var vår guide:) ... de tyckte att jag kunde börja jobba där ;) och undrade om mitt jobbvisa var klart hahaha ;)

Kakor, choklad, te och majspuffar :)
Vi fick även en giftbag när vi var klara ;)


                      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar