fredag 19 november 2010

Friday




I dag är det Fredag! min favoritdag. I kväll börjar helgen :) Antar att känslan av helg sitter kvar från den gamla goda tiden när jag jobbade haha;) Jag har ju helg varje dag nu för tiden ;)

I morse dumpade jag och Mustangen av Erik på jobbet för att sen skynda hem och kolla Dr Phil. Eftersom det är  kallt så har det blivit att vi ligger kvar extra länge i den varma sängen vilket resulterar i att Erik kommer senare till jobbet och jag missar halva Dr Phil.

Anledningen till att det även är kallt inomhus är att pannan låter så mycket när den går i gång så vi ställer temperaturen lågt för att den INTE ska gå igång. Har surfat runt lite och kollat vad TJOCKA duntäcken kostar... alternativt så kanske vi tar med några av våra magasinerade täcken när vi kommer till Sverige över jul?! Eller så köper vi helt enkelt varma pyamaser =) Ska försöka få med Erik till en outlet i helgen ;)
... och självklart ett pilatespass med Mari :)

Morgonen har även spenderats med Lars-Erik Uneståhl. Jag har lyssnat på hans skiva om mental träning, och han är så bra! Han gör det enkelt. Använde mycket av hans litteratur under c-uppsatsen under ssk-utbildningen.




Nu ska jag duscha och äta lunch - rester från thaimaten vi köpte hem i går, substitut för Ha Long i Linköping. Kycklingen var lite torrare än Ha Long, men smakerna var mycket bättre! Sen ska jag ut och helghandla :)

2 kommentarer:

  1. Jag körde Winsor pilates jättemycket när jag fått barnen. Ledsnade med tiden, men vad jag gillade hur kroppen kändes av passen!!

    SvaraRadera
  2. Tror pilates e ett bra komplement till att ex styrketräna och kondition :) Man blir mjuk och det stärker musklerna, men det går i perioder, och variation är bäst :) Har också tröttnat i perioder :)

    SvaraRadera